2020. 02. 26.

Éjszakai 6-os Potsdamban is?

Folyamatosan nő az utazási igény Potsdamban is, ezért fontolóra vették hétvégente az üzemszünetmentes villamoshálózatot.





Potsdam amellett, hogy Brandenburg tartomány igazgatási központja, egy nagyon kellemes város Berlin közvetlen közelében. Mivel a város lakossága is növekszik és változik, egyre nagyobb igényt tapasztalnak az éjszakai járatokra.

Alig két év van hátra a jelenlegi városi közlekedési terv érvényességéből, így már most megkezdődtek az egyeztetések a város, a megrendelő és a szolgáltatók között. Márciusban születhet majd döntés a következő 5-8 év fejlesztéseiről, ami alapján a ViP majd újabb járműveket vásárolhat.

2014-ben még négy viszonylat szolgálta ki az Am Stern és Kirchsteigfeld kerületeket, mára már csak a 96-os jár ide egész nap
(fotó: Adorján Péter)

A nyilvánosságra került részletek szerint a lakosságszám növekedése ellenére sem szeretnének több személyautót az utakra engedni – ahol lehet még sebességkorlátozásokat is bevezetnének – és inkább a közösségi közlekedés felé terelnék a lakosságot. Ehhez sok helyen a buszvonalak sűrítése is megoldás lehet, de a sokszor felújított Tatra KT4-es villamosokat mindenképpen szeretnék rövid időtávon kiváltani. A számítások szerint 2024-ig 19 új alacsonypadlós villamos beszerzése lehet szükséges, amit darabonként 4 millió eurós körüli összegre taksál a ViP.

Viszonylag nagy lépés lenne a 96-os (Kichsteigfeld, Marie-Juhacz-Straße <> Campus Jungfernsee) vonalon a hétvégi éjszakai üzem bevezetése, hiszen a két éve megnyitott északi hosszabbítás mentén sorra épülnek az új lakások és a várakozások szerint 10 ezer új lakó is költözhet oda. Péntek és szombat éjjel 30 percenként szelné át a várost a villamos és a főpályaudvarnál átszállást biztosítana az S-Bahnra is.

Potsdam, Campus Jungfernsee végállomás nem sokkal a megépülte után, még 2018 őszén: a közös peronos átszállás után akár Spandauig is eljuthatunk
(fotó: Halász Péter)

További egyelőre fiókba került tervek között van a Babelsberg és az Am Stern közötti és a Bornstedt és Golm közötti villamosvonalak megépítése, melyek korábban szükségtelennek lettek nyilvánítva, de a város folyamatosan változik.

Adorján Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.