2021. 12. 23.

Párductámadás!

Újabb párducokat vesz a České dráhy, hogy modernizálja a szolgáltatásait, ezzel korszerű körülményeket biztosítsanak az utasoknak.






Ismételten a Škoda Transportation termékeiből vásárol a České dráhy, hogy kielégítse a kerületi megrendelők szolgáltatásfejlesztési igényeit. Ehhez a 2020 őszén kötött keretszerződés utolsó opcióját is kihasználva hívott le 31 darab RegioPanter nevű elektromos motorvonatot. Maga a típus nem teljesen új, viszont eltérő a korábbiaktól: több ülőhelyet, jobb szolgáltatást kínál és biztonságosabb is lesz.

Kívülről nem sokban különbözik majd a korábbiaktól

A tenderen még EMU 240 típusként hivatkozott egységek a gyártól a 20Ev típusjelet kapják, a hivatalos iratok pedig 640.2-es sorozatként hivatkozzák majd a háromrészes, kétáramnemű (3 kV= és 25 kV 50 Hz~) motorvonatokat. A 240 ülőhelyes egységekbe bekerülnek a ma szokásos komfortelemek, mint a légkondicionáló, a biztonsági kamerák, a WIFI, a konnektorok, a járművezetők munkáját pedig a legújabb verziójú ETCS is segíti majd. A 31 járművet a Prága–Králupy nad Vltavou–Ústí nad Labem vonalon, illetve Hradec Králové környékén Chlumec nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí, Choceň és Jaroměř felé állítják majd forgalomba.

Az első osztály a railjetek bevezetése óta ilyen színvilágú

Másodosztályon találunk buszüléses...

...és páholyos szakaszokat is. Az ülőhelyeket a Borcad modelljeiből válogatták ki, nem kell majd csalódnunk a kényelmükben.

Ha nem lenne elég a szintbeni beszállás lehetősége, a mozgásukban korlátozottak rámpával is bejuthatnak a dedikált térbe

A kerékpárok és babakocsik szállítása is megoldott lesz, szintén az ajtó közelében

Ivan Bednárik, a ČD vezérigazgatója kiemelte, hogy ez a lépés is a 2030-as stratégia része, a flotta megújítása kiemelt fontosságú és az 50 kétrészes egység megrendelésével együtt 15 milliárd koronát költöttek el az elmúlt pár évben a regionális szolgáltatások korszerűsítésére. Szállítási határidőként 2024-et jelölték meg, így akkorra 147 RegioPanter és 14 InterPanter áll majd az utasok szolgálatában.

A járművezető munkahelyét a legújabb előírások szerint alakították ki

A mellékhelyiség látványra akár magasabb kategóriájú járatokban is megállná a helyét
(grafikák: Škoda Transportation)

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.