2022. 09. 28.

Szegedi IC+

Már napokkal korábban nyilvánvalóvá vált a vasútbarátok által megfigyelt kocsimozgások következtében, hogy mire készül a MÁV-csoport, de hivatalosan csak tegnap jelentették be. Örülhetnek a rendszeres utasok, hiszen növekszik a színvonal; szomorkodhatnak a régi vasak kedvelői, mert egy kocsitípussal szegényebb lesz a paletta. Újdonságok szombattól a szegedi oldalban a hajtás után.



Az október 1-jén életbe lépő változások legfontosabb pontja, hogy a balatoni forgalomban bemutatkozott, majd a (fél)kör-IC erősítésére felhasznált utolsó gyártású ARmz kocsik állandó darabjai lesznek a szegedi hibrid szerelvényeknek. Ezzel a lépéssel nem csak a fedélzeti vendéglátás tér vissza egy évtizednyi kihagyás után immár minden belföldi IC-re, de itt is megjelenik az 1+ jelzésű prémium osztály.

2006 óta velünk élő látvány a szegedi hibrid-IC, amit az órás ütem miatti kényszer hívott életre, majd más vonalakon is elterjedt

Másik fontos változásként bejelentették az üzemidő bővítését: Szegedről 20:45 (IC 721 Napfény), Budapestről 20:53 (IC 728 Napfény) lesz az utolsó indulás, így mindkét végponton elérhetőek lesznek az utolsó nappali városi járatok.

Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára; dr. Szeberényi Gyula Tamás, Bács-Kiskun megye 2-es választókerületének országgyűlési képviselője; dr. Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója

Vitézy Dávid elmondta, hogy a 2019-es utasszámokat sikerült újra elérni, ami a január-augusztus időszakban 1,9 millió utast jelent és a szolgáltatás fejlesztésével párhuzamosan növekszik ez a mérőszám

Az ARmz-k kiváltják a Rába vagongyár által 1971-ben gyártott volt ARp, jelenleg Apee komfortkocsikat, azok búcsúszolgálata ezen a hétvégén lesz. A fedélzeti vendéglátás a bisztróra és annak folyamatosan változó kínálatára korlátozódik majd, de tapasztalataink alapján erre is bőven van igény.

dr. Pafféri Zoltán hangsúlyozta, hogy az állomásfelújítások mellett a pályahálózat kritikus részeit is kikalapálták az elmúlt években (a menetrendszerűség viszont nem nőtt látványosan…)

A 11:00-kor kezdődött sajtótájékoztató alatt megérkezett az IC 727 Kodály, ami már „premier előtt” hozott egy prémium osztályos kocsit

Akikben felmerült, hogy az új kocsi mindössze egy fél hagyományos kocsi kapacitásával rendelkezik, azokat megnyugtatni kívántak az illetékesek: csúcsidei vonatok esetén egy teljes első osztályú kocsi is közlekedik majd erősítésként.

dr. Szeberényi Gyula Tamás idén lett országgyűlési képviselő, praktikus okokból választotta a vasúti közlekedést

A képviselő úr reménykedik benne, hogy a kecskeméti állomásra érkező mellékvonalak utasai is egyre többször választják majd a vasutat, ahol a kerékpárok szállítását emelte ki fontos pontként.

A szegedi IC-ken egyelőre még véletlenszerű a tükröződő IC+ ARmz jelenléte, de szombattól már fizetni is kell a prémium fülkék helyeiért

Díjszabási változást most nem jelentettek be, avagy a (fél)kör-IC (Tokaj-Nyírség páros) mellett a szegedi irány lesz az utolsó, ahol megmarad a gyorsvonati pótjegy és az IC-pótjegy. Viszont kerékpárt továbbra is csak az élettartamuk végén járó gyorsvonati kocsikban fogunk tudni szállítani, miközben mindenhol máshol alapárasították ezt a szolgáltatási színvonalat. Aki viszont drótszamár nélkül utazik, annak jó szívvel tudjuk ajánlani az ezen a vonalon elsőként bevezetett Okosjegy nevű ajánlatot, amivel megfelelő időpontban vásárolva első osztályon utazhatunk a másodosztály árfolyama alatti jegyárért. A prémium fülkék felára továbbra is 1000 forint lesz, ezt október 1-től kell megváltani.

Nem tudjuk, hogy a fotósoknak akartak kedvezni, vagy tényleg kényelmesebbnek találták a termes részt

Frissen mosott fejpárna osztályjelöléssel – ez lenne a minimum minden nap

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.