2011. 11. 11.

Vörös + fekete = Zoologischer Garten

A címben szereplő képlet bizony egy politikai feladvány megoldását rejti. A német fővárosban egy vörös-fekete, azaz SPD-CDU koalíció kormányozhat az októberi választások után. Az együttműködésről szóló tárgyalások során felmerül a hányatott sorsú Zoologischer Garten állomás kérdése is. Úgy tűnik, lesz jó megoldás.


Úgy tűnik, megoldódni látszik a hányatott sorsú, egykori nyugat-berlini főpályaudvar sorsa. A Zoologischer Garten ugyanis hamarosan ismét távolsági vonatok megállóhelye lehet, ha sikerrel jár a Berlint irányító SPD-CDU koalíció. Ahogy arról az októberi voksolás előtt már írtunk, a nyertes, de abszolút többséget nem szerző, a kormányzó főpolgármestert adó szociáldemokrata párt, az SPD nem foglat állást a Zoo kérdésében, míg partnerük, a kereszténydemokrata CDU egyértelműen kiállt amellett, hogy 2006 után ismét álljanak meg itt a gyorsvonatok. A koalíciós tárgyalások során megállapodtak: szorgalmazzák, hogy megálljanak a távolsági járatok ezen az állomáson. Innentől kezdve már a DB AG térfelén pattog a labda. A német vasút azonban nem lelkesedik az ötletért, hiszen 2006-ban is azért szüntették meg a távolsági vonatok itteni megállását, mert szerintük közel van a főpályaudvar, illetve Berlin-Spandau is könnyen elérhető. Emellett azt is mondja a DB, hogy nem összeegyeztethető az a kérés, hogy több ICE vonat menjen az új schönefeldi reptérre és ezzel egyidőben álljanak meg a vonatok a Zoonál is.
A Hauptbahnhof 2006-os átadása óta csak a regionális vonatok állnak meg a Zoonál. Vajon a jövőben ismét ICE-megálló is lesz itt?
(fotó: Magyarics Zoltán)

A közösségi közlekedést azonban nem csak ebben a kérdésben érintették a politikusok. Megállapodtak abban, hogy a mai végpontjától, Spandautól ismét Falkenseeig járnának az S-Bahn-szerelvények – éppúgy, mint 1961 előtt.
Ugyancsak fontosnak tartja a két párt az U5-ös metró hosszabbítását. A ma is meglévő U55-ös keleti végpontja, a Brandenburger Tor és az Alexanderplatz közötti földalatti vasúti vonal várhatóan 2017-re készül el. A lehetőségek szerint felgyorsítaná az építkezést az új városvezetés.
Játékmetróból valódi metró lehet az U55-ös, illetve U5-ös. Kérdés csak az, hogy 2017-ben vagy már előbb?
(fotó: Magyarics Zoltán)

Mindezek mellett elkötelezte magát a két párt a közösségi közlekedés előnyben részesítése mellett, emellett pedig kiemelten foglalkoznak az Alexanderplatz–Potsdamer Platz–Kulturforum közötti villamosvonal építése mellett.
Mindezek persze szép álmok, mindenesetre kíváncsian várjuk, vajon valóban így lesz-e, sikerül-e véghezvinni a terveket?

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.