2012. 04. 11.

Bevásárol a Deutsche Bahn

Tizennégy FLIRT és huszonnyolc Coradia Continental vásárlása mellett döntött a DB AG. Az összesen 42 motorvonat beszerzésére összesen 210 millió eurót, közel 62 milliárd forintot fordít a német vasúttársaság. Az új vonatok a Ruhr-vidéken állhatnak forgalomba.





Kétféle motorvonattal is gazdagodik a jövőben a Deutsche Bahn AG. A Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) és a Zweckverband Nahverkehr Westfalen-Lippe (NWL) pályázatain a DB AG nyerte el több vasúti viszonylat üzemeltetésének jogát. Az üzemeltetéshez pedig új vonatokat is ígért a társaság.
Az RE42-es viszonylatra, a Münster–Essen–Mönchengladbach vonalra 14 új FLIRT motorvonatot vásárol a DB AG. A Stadler Rail pankowi üzemében épülő motorvonatok beszerzésére 75 millió eurót, hozzávetőleg 22,1 milliárd forintot fordít a DB Regio NRW.
Az Alstom Coradia Continental motorvonatokat már ismeri a DB AG. A Bajorországban közlekedő vonatok hosszas engedélyeztetési kálvária után végül megbízhatóan működnek. Egy ilyen, három részes szerelvény pihen Würzburg főpályaudvarán
(fotó: Halász Péter)

A korábbi, meglehetősen formabontó előírásokkal rendelkező üzemeltetési pályázat keretében meghirdetett S5-ös és S8-as gyorsvasúti viszonylatokra pedig az Alstomtól rendelt be 28 Coradia Continental motorvonatot a DB AG. A vasúttársaság ezen a viszonylaton nem a megszokott, a gyorsvasutaknál alkalmazott 96 centiméteres peronmagasságra, hanem a távolsági és regionális forgalomban „divatos” 76 centis peronokhoz igazítja. A megrendelő VRR és a DB AG is arra az álláspontra jutott, hogy így könnyebb lesz fenntartani a járműveket, hiszen az egymással kompatibilis rendszerek alkalmazása könnyebbé teszi az üzemeltető munkáját is. Az Alstom motorvonatok beszerzésére 140 millió eurót, 41,3 milliárd forintot szán a vasúttársaság.
Az új Coradia Continental motorvonatok látványterve. A szerelvények új „arcot” kapnak, ami a legfrissebb törési előírásoknak is megfelel
(grafika: Alstom)

Említést érdemel, a mostani rendelés az első lehívás a 2011 októberében a Stadlerrel, az Alstommal és a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, azaz a CAF-fal köttetett, 400 motorvonat szállítására vonatkozó keretszerződésből. A szerződés érdekessége, hogy a spanyol gyártó így először jelenhet meg a német piacon járműveivel. A CAF termékeivel eleddig a németek legfeljebb a MÁV-START által kiállított EuroCity-vonatokban találkozhattak.
A most rendelt motorvonatok közös jellemzője, hogy mindegyik 160 km/h-s sebességre alkalmas és az utastér a legszigorúbb akadálymentességi előírásoknak is megfelel. Az utasterekben a korszerű utastájékoztató rendszer mellett térfigyelő kamerák is gondoskodnak a vonatok állapotának megőrzéséről, hiszen a Ruhr-vidéken meglehetősen gyakoriak a rongálások, emiatt került már összetűzésbe a VRR és az S-Bahn-hálózatot működtető Deutsche Bahn AG.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.