2012. 10. 14.

Ritka látogató

Ma már alig-alig találunk Púpost, különösen üzemelő Púpost kishazánkban. Néhány évvel ezelőtt sem volt ez már másképpen. Öt éve például Záhony mellett Hatvan volt az M40-esek utolsó fellegvára, a jászberényi Electroluxot sokáig szolgálták ki a magyar dízelek. De 2007 nyarán és őszén viszont különleges feladatot kapott a hatvani fűtőház egyik gépe.



Ezen a nyáron történt, hogy az egykori rákosi, majd ferencvárosi daruszerelvény készenléti mozdonyát valamilyen rejtélyes megfontolásból nem az M62-esek közül jelölték ki. A választás előbb a 201-es, majd a 224-es Púposra esett. Persze nem rostokoltak mindig a daruvonat élén bevetésre várva, időnként kisebb-nagyobb utakat tettek a gépek. Picivel több, mint öt esztendővel ezelőtt például egészen Rákoshegyig engedték el a mozdonyt. Akkor még hébe-hóba akadt egy-egy teherkocsi, amelynek rendeltetési állomása Rákoshegy volt. Persze, ekkor már elmúltak azok az idők, amikor a XVII. kerületi gyümölcsé-gyártónak szánt léalmát itt rakodták ki... Így adódhatott, hogy az M40 224-es is elvetődött Rákoshegyre – egy remot-Bobó pótlásaként.
A forgalmi iroda előtt vár engedélyre az M40 224-es 2007. október 4-én reggel

Impozáns látvány a Ganz egykori csúcsmodellje. Hatvan és Záhony volt ekkoriban az utolsó menedékük, de a ferencvárosi darukészenlétet is ezek a gépek látták el
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.