2012. 11. 28.

Jöhet a második alagút

Hosszú évek után pont került a müncheni második gyorsvasúti tengely, a 2. Stammstrecke körüli viták végére. A pénz már adott, a korábban a tervet kritizáló Horst Seehofer bajor miniszterelnök „állja a cehhet”. Most már csak az a kérdés, hogy mikor látnak neki a munkának?



Hosszú évek vitája ért véget a minap. Pont került ugyanis a müncheni 2. Stammstrecke körüli viták végére. A Bajor Szabadállam minszterelnöke – aki korábban a finanszírozási kérdések tisztázatlansága miatt kritizálta a terveket – jelezte: állja a számlát, részéről biztosított Bajorország hozzájárulása a projekthez.
A finanszírozásról kötött megállapodás értelmében az előkészítő munkákat 2014-ben kezdik, míg a tényleges építkezésnek 2015-ben látnak hozzá. A megállapodás szövege szerint 2020-ig elkészül az új gyorsvasúti alagút, amely jelentős mértékben könnyítheti a müncheni városon belüli vasúti közlekedést. Ez utóbbit emelte ki Martin Zeil, Bajorország gazdasági minisztere is. Úgy fogalmazott: a dátum tartható azon tervek szerint, amelyekről megállapodtak.
A müncheni második gyorsvasúti alagút komolyan tehermentesítheti a mostani kelet-nyugati tengelyt, ahol csúcsidőszakban másfél-két percenként jönnek a két-három egységből álló motorvonatok
(fotók: Magyarics Zoltán)

A gyorsvasúti tengely építéséhez legnagyobb mértékben a szövetségi és a tartományi kormányzat járul hozzá: az ő részük mintegy 700 millió euró (mintegy 199,5 milliárd forint). Ebből a szövetségi kormány 108 millió eurót ad, míg a Bajor Szabadállam egyrészt egy 492 millió eurós (mintegy 140 milliárd forintos) kölcsönt nyújt a beruházáshoz – amelyet a münchen repülőtértől kap vissza a tartományi kormányzat. Ezen felül további 100 millió eurós, hozzávetőleg 28,5 milliárd forintos támogatást is adnak a költségvetéshez. Martin Zeil kiemelte továbbá azt is: egyértelmű jelzést kaptak arra vonatkozóan, hogy a 2. Stammstrecke építése nem szorít háttérbe egyetlen egy másik, bajorországi közlekedésfejlesztési beruházást sem, így a várhatóan napi 800 ezer utas gyorsabban érheti el úticélját az új gyorsvasúti tengely segítségével.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Ez tök jó, volt szerencsém utazni a Stammstreckén, tényleg az általam elképzelhető maximális járatsűrűség van.
    Mondjuk ez a projekt nem egyezik meg a nagyvasúti alagúttal a Hauptbf és Ostbf között, ha jól tudom, abból nem lesz semmi egy darabig.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.