2012. 12. 15.

Nosztalgia a négyzeten – Bécsben jártak az adventi különvonatok

Hiába volt Magyarországon munkanap december 15-e, az adventi szombat ezúttal is tömegeket vonzott Bécsbe. Bár a császárvárosba látogatókhoz az időjárás egyáltalán nem volt kegyes, az őket szállító szerelvények ezúttal is üde színfoltot jelentettek a bécsi vaspályákon. És hogy miért „nosztalgia a négyzeten”? Cikkünkben erre is fény derül!



Az elmúlt években már bejáratott rend szerint december 15-én is két különvonat indult útnak Budapestről Bécs felé, melyeknek menetrendje is nagyjából a szokványos időadatokat tartalmazta. A reménytelenül esős nap délelőttjén elsőként a MÁV Nosztalgia Kft. különvonata érkezett, mely a múlt heti (Szegedről induló) társához hasonlóan ezúttal is végeláthatatlan, 17 kocsis szerelvény volt. Bécsben utoljára a szombat reggelente Svájc felé induló Transalpin EC szerelvénye volt ilyen hosszú, még a Railjet-éra előtt. Azóta a csatolt Railjet a maximum – ennek megfelelően igazi kuriózum a Nosztalgia különvonata. A szerelvény összeállítása ezúttal is egyszerű elvet követett: ami gurul, az megy. A Rail Cargo Hungaria Taurusa mögött utazó Istropolitan szalonkocsi után két krém-sötétzöld színtervű Schlierenwagen, utána étkező- és szalonkocsik (köztük az Orfeum „diszkóvagon”), majd ismét Schlierenek következtek, végül két sötétzöld Y-kocsi zárta az impozáns sort.

Penzing állomáson tekereg a kitérőkön az óriáskígyó – az eleje már a fővonalon, a vége még valahol a kocsitárolón

A felvételi épület előtt a Budapestről Münchenbe tartó RJ 60-as tempózik el a különvonat mellett, már a Westbahnhofról kifelé tartva

A szokásos krémszínű-kék színterv szerint fényezett Schlierenek mellett két sötétzöld csíkos is került a szerelvénybe. Az első közülük a Sanctus Stephanus, azaz Szent István névre keresztelt kocsi

A zenekarral „felszerelt” Orfeum kocsi kötelező darab az adventi különvonatokon is

Bár a Pécs már lassan három éve – 2010-ben – volt Európa kulturális fővárosa, Bécsbe még idén is eljutott a 2010-es eseményre kidekorált Schlierenwagen

A vonatot a két működő végzárlámpa ellenére is a magyar szakaszról kint maradt végzártárcsa tolta be az utolsó métereken a Westbahnhofra

Nosztalgia egyszer, de miért nosztalgia a négyzeten? Nem, szerencsére a MÁV-Start nem vette elő a rozsdaboglyákat, az idén már szokásosnak mondható módon a nemzetközi és IC-flotta krémjéből kinyert kocsikkal érkezett Bécsbe a 13060-as számon közlekedő mentesítővonat. A 470 007-es Eurosprinter vontatta szerelvény a korábbi hírekkel ellentétben nem csak négy, hanem hat kocsiból állt. Amiért mindez nosztalgikus látvány volt, az az, hogy külsőre szinte a Railjet-éra előtti „kis-EC” vonatok reinkarnációja is lehetett volna a mentesítő stokkja. Egységesen a MÁV-Start ülőhelyes kocsijaiból kiállított nappali vonat menetrend szerint már néhány éve nem jár Bécsbe...

A Nosztalgia különvonata után rövidesen a MÁV-Trakció 470 007-es gépe tűnt fel a MÁV-Start adventi mentesítővonatával Penzing állomáson

Az utolsó métereket rója a menetesítő, mely a tulajdonos vasút hazai pályás rigolyái ellenére külföldön végzártárcsa nélkül is él, mint hal a vízben

Magyarics Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.