2013. 05. 28.

Jön az kedvezményes vicinálisjegy

Június elsejétől 15 magyarországi vasútvonalon 15 százalékkal csökkenti a MÁV a jegyárakat – jelentette be Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára hétfőn Budapesten.

Hozzátette, hogy az érintett vonalak hossza összesen 549 kilométer, a szakaszokon tavaly 1,7 millióan utaztak.
Völner Pál kiemelte: a 15 vonalból 10 olyan, amelyen 2010 után indult újra a forgalom – és az eredetileg bevezetett menetrend helyett rövidesen csak két-három pár „alibivonat” maradt a menetrendben. Ezek az Esztergom–Almásfüzitő, a Székesfehérvár–Komárom, a Pápa–Csorna, a Székesfehérvár–Sárbogárd, a Sásd–Komló, az Abaújszántó–Hidasnémeti, a Karcag–Tiszafüred, a Fehérgyarmat–Zajta, a Mátészalka–Csenger, valamint a Lajosmizse–Kecskemét vonalak.
Ezeken kívül 15 százalékos kedvezmény vehető igénybe június elsejétől a Balassagyarmat-Ipolytarnóc, a Szeged–Röszke, a Szentes–Orosháza, a Balatonfenyves–Somogyszentpál, és a Rédics–Zalaegerszeg vonalon.
Völner Pál jelezte: ha jók a tapasztalatok, akkor a nyár folyamán tovább vizsgálják, mely vonalakon lehet még kedvezményes jegyárakat bevezetni.
Az NFM-nek a sajtótájékoztatón kiadott közleményéből kiderül, hogy az utasok első lépésben napi 89 vonatra válthatnak az országos tarifánál 15 százalékkal olcsóbb regionális menetjegyet vagy regionális bérletet idén nyártól. Regionális menetjegy kizárólag második kocsiosztályra és csak egy útra váltható; a regionális viszonylaton túl utazók esetében az országos és regionális tarifát felváltva alkalmazza a MÁV – olvasható a közleményben.
Mint ismeretes, a „kedvezményes vicinálisjegyet” Völner Pál a gyorsvonati pótjegy, illetve az azt övező egymásra mutogatás és terelés kapcsán ígérte be. Akkor esett szó arról is, hogy az otthon nyomtatott jegyekre is kedvezményt ad majd a MÁV-START.

MTI, RegionalBahn információk

2 megjegyzés:

  1. A várakozásoknak megfelelően az újraindított, kiritkított, gyengülő vonalak kerültek bele a "tizenötös akció" vonalai közé.
    Sokatmondó: együttesen mindössze évi 1,7 millió (fizető??) utast tartottak számon a 15 vonalon. Ha rászánna magát a megrendelő, hogy - az üzemeltetőket együttműködésre bírva - korszerűsítsék a térségi közlekedést, az optimális integrált szolgáltatás keretében akár kistérségenként lehetne ennyi utazást elkönyvelni.
    Az intézkedést emlékeztet(ne) a hasonló jellegű cseh kedvezményre (ha a döntés háttere nem az "egymásra mutogatás és terelés" lenne). Valakinek volna infója az első cseh eredményekről?
    Itthon is egyfajta esélyt lehet ebben látni. Remélem, a szemlátomást csökkenő sebes- és gyorsvonati forgalom mellett enyhe növekedés lesz a "15-ös vonalakon". Ha ez bejön, már "csak" az érdemi korszerűsítést megalapozó döntéseket kellene kicsikarni. A kedvezményes vonalak körének bővítése még inkább a látszatintézkedések közé lehetne sorolni.

    VálaszTörlés
  2. hy erről valami bővebb infot esetleg nem tud valaki:
    http://www.stop.hu/belfold/a-diakokat-sujtja-az-ujabb-sunyi-orbani-megszoritas/1150778/

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.