2013. 05. 22.

Végleges az új FLIRT-ek festése

Kék színűek lesznek a MÁV-START új FLIRT-motorvonatai. A 42 vonat szürkésfehér alapon kék színekkel viszi tovább a MÁV-csoport hagyományait. A korábban a RegionalBahn által bemutatott színtervek közül a sárga ajtós változat nyert.

A MÁV-START munkatársait szavaztatta meg az új színterv változatairól. A 42 MÁV-START-os FLIRT színtervére két variáns is készült, ebből a sárga ajtókkal tervezett változat nyerte el a dolgozók szavazatainak többségét. A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának tájékoztatása szerint 1243 szavazat érkezett, amelynek többsége a végleges változatot támogatta. Persze, voltak civil elképzelések is a vonatok színterve és belső kialakítása kapcsán – ezek azonban túl későn láttak napvilágot és jobbára olyan kérdéseket feszegettek, amelyeket a szerződés javarészt már leszabályozott.


E két változat közül választhattak a vasutasok. Az alsó lett a nyerő

Felmerül a kérdés, hogy miért tért el a MÁV-csoport a korábban vásárolt hatvan motorvonat színtervétől? Megtudtuk: a már korábban forgalomba állított FLIRT-motorvonatok színezése piros, amely a közeljövőben vélhetően nem fog változni gazdaságossági okok miatt. A motorvonatokat harminc évig biztosan üzemelteti majd a vasúttársaság, és az élettartamuk felénél, tehát 15 év elteltével esedékes nagyjavításnál kerül sor azok újrafényezésére.
Ennek keretében elképzelhető más színterv alkalmazása – közölték a sajtókapcsolatokért felelős munkatársak. Azt is megtudtjuk, hogy a korábbi 30+30, azaz összesen hatvan motorvonat színében igazodott a piros Desiro motorvonatokéhoz.

A piros alapszín igazodott az akkoriban modernnek számító Desirók színtervéhez, így az első hatvan vonat ezt a ruhát kapta
(fotó: Halász Péter)

A Desirók 2003-ban jelentek meg a magyar vasúthálózaton, és a következő években az utasok a piros színű modern vonatokat azonosították a megújulással, a korszerűsítéssel – tudatta a MÁV. Ezek fényében a FLIRT-motorvonatok beszerzésekor marketing szempontból is hasznos volt, hogy a flotta legújabb tagjai is színükben megegyezzenek a korábban beszerzett Desiro vonatokéval. 2003, illetve 2007 óta az utasok többsége megszerette, és megszokta az új típusú motorvonatokat. A flotta mostani bővítésénél a legtöbb utas már találkozott az utazásai során, vagy a híradásokban látta a FLIRT-motorvonatokat. A 42 darab új beszerzés külső megjelenésében szinte megegyezik majd a már korábban megismert FLIRT- motorvonatokéval, kivéve, hogy a színvilága kék és sárga lesz. Az új szín igazodik a járműparkhoz, amelyben többségében kék színű kocsik találhatók, illetve a vasúttársaság arculatának színvilágához, amely a kék és sárga szín.

Ilyen lesz az új MÁV-START-os FLIRT
(grafika: Stadler Rail / MÁV-START)

A témában kiadott közleményből kiderül az is, hogy a belső terek kialakítása és színezete megegyezik a jelenleg is közlekedő FLIRT-motorvonatokéval.
Az újonnan készülő szerelvényeken már szériatartozék lesz a wifielérés, és az ülőhelyek egy részéről 230V-os számítógép-csatlakozóaljzatok is elérhetők lesznek. Továbbfejlesztett vizuális utastájékoztató-rendszer áll majd az utasok rendelkezésére, a motorvonatok belső terében monitorokon is követhetőek lesznek az utazással kapcsolatos információk, illetve a szerelvények az egyik legkorszerűbb vasútbiztonsági rendszerrel lesznek ellátva – ígéri közleményében a MÁV.

Halász Péter

9 megjegyzés:

  1. Ez a Desiros kamu szöveg a Start részéről mekkor kamu... Nem jomarketing volt, hanem egy hülye agyszüleménye, amit végigvittek és most magyarázkodnak.. Most, h megtobb a piros vonat akkor, ezeknem nem a modenseget kellene sugarozni?már nem a pirossal azonosítják az utasok ez? Ha nem ,akkor zsenialis volt a marketing...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sajtósok dolga szavakban megvédeni azt a nyilvánvaló helyzetet, hogy a MÁV-Startnál (és általában a hazai közlekedési cégek jelentős részénél) a hosszú távú koncepciók féléletideje hónapokban sokkal inkább mérhető, mint években. Így sikerült. :)

      A Desiro még önmgában illett a hagyományokhoz, miszerint dízel = vörös, villany = kék. A FLIRT rúgta fel, és végül sima zsákutca lett. De ez így leírva olyan negatív, nem imázsépítő eléggé. :)

      Törlés
    2. Mindegy, előbb vagy utóbb bekékülnek a pirosok is, ahogyan a halbik is bekékültek. 15 évet nem szoktak várni a fényezéssel.

      Törlés
    3. Abból a 15 évből még 5 év van

      Törlés
    4. Szerintem 2007-ben álltak szolgálatba a Flirt vonatok. De amúgy az elsőket már azóta újrafényezték. Szerintem kb. 5-6 év múlva már az összes Flirt kék lesz.

      Törlés
    5. Utánakérdezünk, hogy mi az, nem biztos, hogy rendes festés.

      Törlés
  2. Én örültem amikor hallottam hogy az új Flirtok kék lesznek: gondoltam valami "Mávos" színre (sárga az elején, szürke ajtók). Az eredmény pedig valami volt szovjet államvasút benyomás ad vissza...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem értek egyet. Teljesen jól néznek ki az új FLIRTek!

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.