2014. 01. 31.

Zajvédelmi lassújel

Túlságosan hangos a metró az osztrák fővárosban. Az U2-es 2008-ban átadott mélyvezetésű szakasza felett lakók protestálnak, mert túlságosan hangos és túlságosan nagy rezgéseket kelt a föld alatt elhaladó metrószerelvény.


A bécsi Lipótváros, azaz Leopoldstadt felértékelődését jelentette az U2-es metró átadása Michael Häupl 2008-as nyilatkozata szerint. Bár a foci-Eb idején minden szép és jó volt még, hat évvel később mégis csökkenteni kell a metrók sebességét, mert a lakók a zajra és a rezgésekre panaszkodnak egyes szakaszokon.

Az U2-es metró vonalán zajvédelmi lassújelet rendelt el a Wiener Linien a Schottenring és a Taborstraße között – a zaj és a rezgés okának kiderítésére szakemberek segítségét kérték
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)

A Schottentring és a Taborstraße megállókat magában foglaló szakaszon az alagút a felszín alatt mintegy 25 méteres mélységben vezet, miután átkelt a Dunacsatorna alatt. Azt egyelőre nem tudják, hogy mi okozza a zajt és a rezgéseket, de a Wiener Linien inkább úgy döntött a beérkezett panaszok nyomán: korlátozza a metrószerelvények sebességét. A döntés értelmében 19 órától másnap reggel fél hétig a vonatok a Karlsplatz felé 60, a Seestadt felé 40 km/h-s sebességgel közlekedhetnek a Schottenring és a Taborstraße között.
A szokatlan rezgések és zaj okának kiderítésére a közlekedési cég a Techisches Univeristät szakembereivel közösen vizsgálatot indított és bíznak benne, hogy mielőbb hathatós megoldást találnak a problémára. Egyelőre azt sem tudni, hogy pálya- vagy járműoldali oka van a zajnak és a rezgésnek.
Az érintett szakaszon, mint a bécsi metróhálózat java részén, egyébként 80 km/h-val közlekedhetnének a metrószerelvények.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.