2015. 11. 05.

Milliókat kér a DB

Komoly összeget kér kártérítésként a Deutsche Bahn AG a még mindig át nem adott új berlini repülőteret építő-üzemeltető társaságtól. Hetven millió euróról van szó.





Komoly összeget, 70 millió eurót kér kártérítésként a DB AG az új berlini repülőteret építő és üzemeltető konzorciumtól. Mint ismeretes, eredetileg 2011-ben, majd 2012-ban, majd még jópárszor elhalasztott időpontban meg kellett volna nyitnia a reptérnek. A vasúti kapcsolatok időben el is készültek, ám azóta sem közlekednek itt utasforgalomban a vonatok, mert nincs miért. Ám a vasúti rendszerek készen vannak, az állomás készen van és üzemeltetni, karban kell tartani a földalatti területet.

Bimmelbahnpilot videóján a mostani schönefeldi végállomástól a reptéri új S-Bahn-végállomásig vezető szakasz még 2013-ban

A DB AG naponta közlekedtet különvonatokat csak azért, hogy a földalatti szakaszokat a menetszél segítségével kiszellőztessék, megakadályozva az alagútban a penészedést elszaporodását. Ám nem csak emiatt van költsége a vasúttársaságnak: az új állomás kieső használati díja és a menetvonalakból származó bevétele sem lett meg a DB-nek, így mindenképpen szeretne valamilyen szinten a pénzénél lenni a DB AG, illetve a pályavasutat működtető DB Netz és az állomásokat kezelő DB Station & Services.

Az előbb látott videó párja, a reptéri S-Bahn-szakasz visszafelé, a BER-től Schönefeldig

A jelenlegi állás szerint talán 2017 végére megnyithat a reptér, akkor indulhat a forgalom is. Ám nem csak a reptéri állomás üres: a kifutópálya keleti végénél a helyiek számára épített Waßmannsdorf S-Bahn-megálló sem üzemel, a helyiek továbbra is buszozni kényszerülnek a schönefeldi állomásig, ahol átszállhatnak a vasúti járatokra.

Halász Péter

6 megjegyzés:

  1. miket mond közben a második videón? valami zifer vagy ilyesmi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SiFa, a német éberséget ellenörző berendezés figyelmeztető hangja az.
      https://en.m.wikipedia.org
      /wiki/Sifa

      Törlés
  2. Ez a Waßmannsdorf megálló úgy nézem a semmi közepén van, legalább is egy kunyhót sem láttam körülötte, valamilyen átszállási kapcsolat miatt létesítettek ott megállót.

    A másik, sokkal szomorúbb megfigyelésem, hogy a németeknél is elég gyorsak összefujkálni minden szabad felfelütet, pedig a kis köcsögnek csak egyszer kellene letörni a kezét és feldugni a hátsó felükbe, hamar véget érne ez a hülye szokás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott már régóta megy ez, de sok helyen van eleve szabad fal is, ahova kifejezetten lehet fújni.

      Törlés
  3. Én azt nem értem, hogy ha már úgyis járnak a vonatok ezen a szellemvasúton, akkor miért is nem lehet megnyitni Waßmannsdorfot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert nincs megrendelve a közszolgáltatás emiatt, a DB AG meg saját kockázatára nem viszi ki a vonatokat. Buszok sem térnek be a megállóhoz. Amúgy tök jogos a dolog, a VBB simán megrendelhetné, de nem... Tipikus példája a kinti tesze-toszaságnak.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.