2017. 08. 14.

Átalakuló ICE-kapcsolatok

Gyakoribb kapcsolat az ország politikai és gazdasági fővárosa között, két eltérő útirányon. Decembertől a VDE 8.2 átadásához kapcsolódóan változik az egyik legkihasználtabb ICE-kapcsolat menetrendje is.





Az Erfurt–Halle/Leipzig nagysebességű pálya átadásával megváltozik a Németország ICE-hálózata és Berlinbe ezentúl Kassel vagy Erfurt felé is el lehet majd jutni. Ezt a lehetőséget kihasználva a Deutsche Bahn mindkét irányban indít majd vonatokat, természetesen óránként. Ez összességében akár félórás ütemnek is nevezhető, bár a 10-40 perces követéssel nem lesz tiszta az ütem. A relatív ütemtelenséget az indokolja, hogy a normál ICE járatok mellett ICE Sprinterek is közlekednek, amik kevesebb helyen állnak meg és általában a távolsági munkába járás igényeit szolgálják ki. A Sprinterek Erfurt vagy Halle állomáson állnak meg, viszont az eddigi 3 óra 40 perces menetidő 3 óra 50 percre nő. A normál járatok eddig is 4 óra 20 perc körül értek az útjuk végére, ez nem fog változni.

Érdekes változás lesz, hogy a Kassel felé közlekedő járatok induló állomása Frankfurt am Main Flughafen Fernbahnhof lesz és a Hauptbahnhof kihagyásával Frankfurt am Main Süd állomáson állnak majd meg, így nem terhelik majd az amúgy is zsúfolt főpályaudvart. A szerelvények maradnak a megszokott klasszikus szerelvények, az ICE 4 a Hamburg–Kassel–Würzburg–München és Hamburg–Frankfurt–Stuttgart vonalakra kerül elő körben.

Csak minden második Berlinből jövő/Berlinbe tartó ICE érinti majd a főpályaudvart, így próbálják
tehermentesíteni az állomást.

Grafikus ülőhelyválasztás a távolsági vonatokon
Augusztus 8. óta a decemberben a DB Navigator alkalmazásban bevezetett grafikus ülőhelyfoglalást kiterjesztették a webes felületre és az IC és EC vonatokra is. A kocsi kiválasztása után a konkrét ülőhelyet is kiválaszthatjuk.
Az ülőhelyfoglalás két egyszerű lépésben történik és még a peronszektorok is jelölve vannak a kocsi kiválasztásakor. (fotók: Deutsche Bahn AG)
Hasonló funkció bevezetését évek óta lebegteti a MÁV-csoport, bár néha még a kötelező helyfoglalást tartalmazó SparSchiene/Fortuna menetjegyeket sem képesek hiba nélkül menedzselni. Az üzleti titokként kezelt vonatösszeállítások sem tesznek jót az utazók számának, de az Akváriumba még nem ért el a XX. század.


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.