2017. 11. 24.

Hétvégi gyors – 2017. november 17-24.

Beárazta a Regiojet a bécsi járatait. Részben új néven szolgáltat a Csatorna-alagút. Szűkül a versenyben maradt beszállítók köre a Docklands Light Rail tenderén. GTW helyett WINK a Stadler kínálatában, először a holland Arrivánál.


Irány Bécs a Regiojettel!


Prága | Csehország – Csütörtök óta foglalhatóak a Regiojet keresőjében az új Prága–Bécs vasúti járatok, az árak 15 és 29 € között szórnak. Az árak tartalmazzák a helyfoglalás díját, a jegyek akár indulás előtt 15 perccel is díjmentesen módosíthatóak vagy visszaválthatóak. A csehszlovák belföldi járatokon megszokott szolgáltatások itt is elérhetőek, a 6 vagy 7 kocsis szerelvények vegyesen használt és új beszerzésű kocsikból állnak. Vasúti oldalon a szolgáltatás ezen az áron versenyképesnek tűnik, az utasok pedig első körben biztosan nyernek a két szolgáltató versenyével.


Változó cégnév a tenger alatt


Párizs | Franciaország – Hétfőn jelentette be a Csatorna-alagutat működtető cégcsoport, hogy nevet változtat. Az eddig Eurotunnel néven ismert nemzetközi cégcsoport ezentúl Getlink néven tevékenykedik tovább, a szolgáltatásokat továbbra is a klasszikus neveken értékesítik. A csoporthoz tartozik a személy- és áruszállítást a Le Shuttle és Le Shuttle Freight termékekkel kielégítő Eurotunnel, a teherszállító Europorte vasúttársaság, a vasúti képzőközpontot üzemeltető CIFFCO. Ezen túl a 2020-ban üzembe álló 1000 MW teljesítményű, az alagútba behúzott távvezetéket építő és a jövőben üzemeltető ElecLink is a cégcsoporthoz tartozik.


Négy szállító maradt versenyben a Docklands Light Rail tenderén


London | Egyesült Királyság – A londoni metróhálózat egyik sajátos oldalhajtásának minősülő Docklands Light Rail járműtenderén négy gyártó maradt versenyben az előzetes szűrés után. A 43, vezető nélküli, automatikus üzemben közlekedő szerelvény beszerzésére 2017 májusában írtak ki pályázatot, ezúttal pedig az előzetesen jelentkezők közül az Alstom, a Bombardier, a CAF és a Siemens-Stadler konzorcium négyesfogatot választották ki a tárgyalásos formában lebonyolított második fordulóra. A tender értékét 500 és 850 millió font közé teszik, a meglehetősen egyedi kialakítású járműveket 2018 augusztusa és 2022 között kell leszállítani. A vonatok 750 V egyenáramú, harmadik sínes üzeműek, és a mostani szerelvényeknél hosszabbak lesznek - a kiírás szerin 86,4 és 88 méter között lehet a járművek hossza.


Stadler WINK Hollandiának


Bussnang | Svájc – A Stadler lcseréli méltán népszerű GTW dízelmotorkocsiját, a portfólió új tagja a regionális, mellékvonali célokra a WINK fantázianevű jármű lesz. Az első megrendelő az Arriva Netherlands, akik a Groningen-környéki mellékvonalak számára 18 darabot vesznek a kétrészes motorkocsikból. A 140 kilométer/óra végsebességű, 55,5 méter hosszú járműveken 135 ülő- és 150 állóhely lesz - ezzel nagyjából a háromrészes GTW-motorkocsi kapacitását tudja majd nyújtani a kétrészes WINK. Mind a műszaki tartalom, mind pedig a belső kialakítás a mai kor igényeihez igazodik, jelezve a GTW-sorozat vérfrissítését - így korszerű utastájékoztatási rendszer, hálózati csatlakozók és vezetéknélküli internet várják majd az utasokat.
A holland járművek külön érdekessége lesz a várható élettartamon belüli tervezett átalakítás. A vonatokat Deutz dízelmotorral szerelt hajtáskontérrel szállítják, melyet a vonalak 2025-re várható részleges villamosítása után akkumulátorra cserélnek majd - ezután 1,5 kV egyenáramú, felsővezetékes, illetve a megmaradó nem villamosított szakaszokon akkumulátoros üzemben közlekednek majd a WINK-egységek. A beszerzés teljes értéke 170 millió euró, a tervezett forgalomba állás dátuma 2020.


Hazatért a proto KT4D


Potsdam | Németország – Negyvenhárom év után visszatért Prágába a KT4D típusú Tatra-villamosok prototípusa. A jármű Potsdamban szolgál és az esedékes főjavítást a helyi szakemberek inkább a Tatra járműveket, elsősorban pedig a akcelerátoros kocsikat jobban ismerő prágai szakemberekre bízták. A munkákat az öreg villamoson a ČKD szakemberei végzik majd el.




Összeállította: Adorján Péter, Berky Dénes, Halász Péter, Magyarics Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.