2019. 04. 10.

Prágából Brnoba mennek a T6-osok

Aki Prágában szeretne utazni a ČKD gyártotta T6A5-ösökkel, annak igyekeznie kell: még a nyáron átkerülhet a maradék harmincegynéhány kocsi Brnoba, miután a DPMB jelezte vásárlási szándékát.





A ČKD Tatra 1991 és 1998 között összesen 296 T6A5-ös típusú szóló, egyirányú, négytengelyes villamoskocsit gyártott Prága mellett Brno, Ostrava, Kassa és Pozsony számára. A kocsik meglehetősen korszerűnek tekinthetők, de még magaspadlósak, így az akadálymentesítési előírásoknak nem felelnek meg. Ráadásul szerkezetük miatt a járművek nem alkalmasak arra, hogy a T3-asokhoz hasonlóan alacsonypadlós középrészt kapjanak egy főjavítás során.

Csatolt T6A5-ös szerelvény a 2017 nyarán a 9-es vonalon, a Hotel Vítkov előtt

Emiatt is döntött úgy a DPP, hogy a relatíve fiatal járműveket értékesíti, így jutott több kocsi Szófiába és Kijevbe is. A maradék harmincegynéhány még Prágában lévő kocsira most a brnoi közlekedési cég, a DPMB csapott le, a vásárlás tényét meg is erősítette a cég szóvivője, Hana Tomašítková. Egyelőre az még kérdéses, hogy a prágai kocsik közül mennyi végzi alkatrészbányaként és mennyi állhat forgalomba – jelezte a szóvivő és ezért bizonytalan a járművek darabszáma is. A DPMB a meglévő húsz T6A5-öse mellé veszi meg a prágai kocsikat és várhatóan még a nyár során Brnoba kerülnek a kocsik.

Szintén csatolt szerelvény robog át a 24-esen közlekedve a Karlovo náměstín 2017 májusában

A DPP a kocsikat jellemzően az éjszakai villamoshálzóaton használta és használja még, általában szóló üzemben. Nappal a kocsik egy részét kettes szerelvényekbe csatolva közlekedtetik. Ennek megfelelően van olyan jármű, amelyik a csatolt vonatban csak elől közlekedhet, mert csak a B végén rendelkezik megfelelő csatlással és van, amelyik pedig mindkét végén megfelelő távvezérlési csatlással rendelkezik.

Szóló kocsiként érkezik a Malostranské náměstíre a 15-ösön közlekedő 8633-as kocsi. A kocsi közlekedhet csatolt szerelvényben elől és hátul is

A barrandovi vonalon már ritkaságszámba megy a T6A5-ösök szereplése – 2018 őszén épp tanulójáratként közlekedett ott egy csatolt szerelvény. A vonat elején a csak elsőként használható 8736-os kocsi látható
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.