2019. 10. 09.

Autonóm busszal a vasútállomásra

Két évnyi településen belüli tesztüzem után lakott területen kívül is utazhatunk a vasútállomáshoz meghosszabbított vonalon.




Alig két éve üzemel Németország első közforgalmú önvezető autóbuszos vonala a bajorországi Bad Birnbachban, de az eddig gyűjtött tapasztalatok alapján két napja meghosszabbították a közeli vasútállomáshoz. A döntéshez hozzájárult, hogy eddig 21 ezer kilométert tett meg 40 ezer utast elszállítva a két kisbusz baleset vagy bármilyen említésre méltó esemény nélkül.

A lakott területen kívüli szakasszal immár 2 kilométerre nőtt a vonalhossz és útközben is szintet lépett a jármű környezetének biztosítása. Eddig csak a jármű saját érzékelői segítették a haladást, viszont a falutáblán túl kamerarendszert is felszereltek, ami változtatható jelzésképű táblák útján csökkenti a hagyományos járművek számára megengedett sebességet 30 km/h-ra, így nem lesz akkora különbség az autonóm busz 15 km/h-s végsebességéhez képest.

Kamerák, radar és lidar felügyeli a busz mozgását, a hagyományos járművek vezetői pedig sebességcsökkentéssel találkoznak, ha az automata busz úton van
(grafika: Deutsche Bahn AG)

A 8 és 18 óra között üzemelő vonalon egyszerre 6 utas elszállítása engedélyezett, akik az USB-portoknak és a díjmentes internet-elérésnek is örülhetnek. A járműre szakképzett felügyelő is került, aki szokatlan esemény esetén beavatkozhat. Természetesen akadálymentes járműről beszélünk, amit a francia EasyMile gyárt és a DB-leány ioki felelős az üzemeltetésért. Amennyiben az időjárási körülmények akadályoznák az önvezető busz közlekedését, egy hagyományos kisbusz áll rendelkezésre.

Adorján Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.