2013. 03. 11.

Fejlesztik a stettini vonalat

Berlin és a lengyelországi Szczecin, illetve németül Stettin meglehetősen szoros kapcsolatokat ápol: a város például a német fővárosból szerez be számos – használt – villamost, emellett pedig megannyi berlini és brandenburgi polgár használja ki a lengyelekhez átjáró személyvonatokat és azt, hogy elfogadják a tartományi jegyeket is a városban. A német és a lengyel fél pedig a Berlin–Angermünde–Szczecin vasútvonal fejlesztéséről állapodott meg a közelmúltban.


Peter Ramsauer német és Sławomir Nowak lengyel közlekedési miniszter még az elmúlt év végén állapodott meg arról, hogy fejlesztik a két ország közötti vasúti kapcsolatokat. Ennek részeként került sor a Berlin és Szczecin közötti vasútvonal fejlesztésére vonatkozó megállapodás aláírására is. Az egyezmény – nem kötelező érvénnyel, de egyfajta szándéknyilatkozatként –  tisztázza a fejlesztések financiális hátterét.

A német dízelmotorvonatok mindennapos vendégek a szczecini főpályaudvaron. Az angermündei vonalat a tervek szerint 2020-ig villamosítják
(fotók: Óvári Péter)

A tervek szerint 2020-ig befejeződik majd németországi Passow és a lengyel Szczecin közötti, mintegy negyven kilométeres vasúti pálya villamosítása. Mindössze ennyi szükséges ahhoz, hogy a két város között végig villamos üzemű vonatok közlekedhessenek. A tervek szerint a vasúti pálya is megújul és végig 160 km/h sebességre építik ki a pályát.

A fejlesztéseknek köszönhetően szorosabbra fűzhetik Berlin és Szczecin kapcsolatát. A képen a napi egyetlen, Berlinből közvetlenül Szczecinbe induló RE hagyja el az Ostbahnhofot
(fotó: Halász Péter)

A fejlesztés azért is érdekes, mert a két város között jelenleg csak napi egy pár regionális vonat közlekedik, az erre közlekedő – Prágából érkező – EuroCity-vonat 2012 júniusának elején megszűnt. Angermünde és Szczecin között további hét vonatpár szállítja az utasokat nagyjából kétórás ütemben. A turistákat segíti, hogy a Berlin-Brandenburg-Ticket érvényes a vonatok teljes hosszán és emellett elfogadják a szczecini városi közlekedésben is a német tartományi jegyeket.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.