2013. 04. 04.

Újabb emeletesek

Tizenkét TWINDEXX motorvonatot hívott le a Bombardierrel megkötött keretszerződésből a DB Regio. A német vasút a Main-Spessart térségben veti be a vonatokat.


Összesen 113 millió euró értékben rendelt tizenkét új motorvonatot a Bombardiertől a DB AG. A szerelvények beszerzésére egy, még 2008 decemberében kötött keretszerződés biztosít lehetőséget, amely összesen 290, távolsági és regionális forgalmú jármű beszerzését teszi lehetővé.
A mostani rendelés keretében négy kocsis vonatokra adta le az igényét a német vasút. A két motor- és két betétkocsiból álló emeletes vonatok várhatóan 2015 második felében állnak forgalomba.
A most beszerzendő vonatok mindegyik kocsijában lesz egy többcélú tér, ahol kerékpárszállításra is lehetőség nyílik – a vonaton összesen 48 kerékpárhely lesz. Az egyik kocsiban a mozgáskorlátozottak is kényelmesen utazhatnak, megfelelő mellékhelyiség is rendelkezésükre áll. E kocsi emeletén kerül kialakításra az elsőosztályú rész is, ahol 2+1-es osztásban rendezik le a kényelmes, bőrborítású üléseket. Az 1. osztályon olvasólámpa is jár az utasoknak. Mindkét kocsiosztály jellemzője, hogy az utasok számára konnektorok állnak rendelkezésre, hogy a különféle elektromos berendezéseket használhassák. Az utasok biztonságáról zártláncú kamerarendszer gondoskodik, az utastájékoztatást korszerű elemekből építik fel.
A DB AG korábban már Schleswig-Holstein és Brandenburg, valamint Mecklenburg-Vorpommern számára is rendelt ilyen vonatokat, amelyek legkorábban 2014-ben állhatnak forgalomba.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. többször említettétek a német vasút masszív kocsi-, mozdony- stb. -hiányát. Ennek okairól írhatnátok egyszer, pl. hogy tudjuk a nagyságrendet érzékelni, hogy 12 vonat mennyit segít.
    És persze ha vannak számaitok a magyarról az is jó lenne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rajta vagyunk egy ilyen összeállításon.

      Röviden: ez a tizenkét vonat érdemben nem segít semmit. Mégpedig azért, mert járműpark és üzemeltető szempontjából is lett választva a regionális (DB Regio) és a távolsági (DB Fernverkehr) forgalom. A kocsihiány főleg a DB FV-nél áll fenn, többek között azért, mert igen magas a kihulló ICE-k száma, emiatt pedig pótlóvonatokat kell indítani IC-kocsikból.

      De közrejátszik az is, hogy az ICE 3-asok és az ICE-T-k esetében jelentősen megrövidült a két vizsgálat közötti üzemidő a tengelyproblémák és a billenőszekrényes rendszerek gondjai miatt. Ez pedig azt eredményezi, hogy nagyobb a műhelytartalék a rendszerben. Pl. februárban mindössze egyetlen fordát tudtak ICE 3-assal kiadni Frankfurt és Párizs között – „békeidőben” három lenne, ha jól tévedek.

      Többek között a belföldi szolgáltatás fenntartása miatt is vonult ki a DB AG több nemzetközi viszonylatról.

      A dolog pikantériája egyébként az, hogy viszonylag sok, egykori InterRegio-kocsi áll leállítva, kölcsönben, eladva, stb. Igenám, de ezek újbóli üzembe állítása az időközben megváltozott előírások miatt szinte lehetetlen. Továbbá sok kocsi csak 160 km/h-ra alkalmas vagy éppen nincs benne vészfékáthidaló vagy zárt WC, ami jelentősen csökkenti a bevethetőségüket – gyakorlatilag a nullával egyenlő. Viszont ha ezeket a „fícsöröket” beleraknák, nem biztos, hogy megérné az újbóli forgalomba állítás pénzügyi szempontból.

      Törlés
  2. Ezen az oldalon a zászlókra kattintva találsz friss adatokat: http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.