2013. 06. 20.

Százharmincat vesznek

Aláírta a DB AG és a Bombardier a négyszázötven TRAXX vásárlásáról szóló, korábban már megszellőztetett keretszerződést és ahogy azt tudni már lehetett, 130 mozdonyt le is hívott a német vasút a 450 darabos keretből.

Aláírta a DB AG és a Bombardier azt a mintegy másfél milliárd euró értékű, 450 mozdonyra vonatkozó keretszerződést, amelyről korábban már kiszivárogtak részletek. A kontraktus szerint 2020-ig 450 mozdony lehívására jogosult a német vasút.
A DB AG már le is hívott 130 mozdonyt: ebből 110 a DB Schenker Rail számára épül majd, míg húsz darabot a DB Regio kaphat meg. A százharminc darabos rendelés értéke 430 millió euró – hozzávetőleg 126,9 milliárd forint. A most rendelt járművek 160 km/h-s sebességre épülnek és igény szerint dízel segédhajtást is kaphatnak. A DB Schenker Rail mozdonyai a TRAXX 3-as platform gépei lesznek, ez már bizonyos. Arról azonban nincs hír, hogy a DB Regio mozdonyai a már ismert P160AC2-esek vagy a TRAXX 3-as sorozat első személyvonati példányai lehetnek-e? Az biztos, hogy a DB Regio gépeire igény lesz, hiszen a közeljövőben Stuttgart és Zürich között is TRAXX-vontatta emeletes vonatokat közlekedtetne a DB Regio és a DB Fernverkehr is.
A DB AG-nál egyébként több mint hétszáz, különféle TRAXX-mozdony szolgál. A legnépesebb flotta a 185-ösöké (TRAXX F140AC és F140AC2 típusok), amelyek a teherforgalomban szolgálnak.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Ez a dízel segédhajtás elég okos dolognak tűnik. Mekkora a dízelüzem hatótávolsága egy ilyen mixmozdonynál, és mekkora sebességre illetve terhelésre képes?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 'Last Mile' jellegű segédhajtásos dolgokban jellemzően 230-500 kW körüli dízelmotorokat láthattunk a tavalyi InnoTrans-on (http://www.regionalbahn.hu/2012/09/innotrans-2012-dizelkorkep-last-mile.html), kb. ez az, amit be lehet zsúfolni még egy teljes értékű villanymozdony gépterébe. Ez egy kis-közepes tolatómozdony szintje, és a Berlinben hallottak alapján gépmenetben 40-50 km/h, vonattal pedig ennél kevesebb érhető el. A PESA képviselőivel beszéltünk a tehervonatok vonali továbbításának lehetőségéről, és világos volt, hogy a Last Mile dízelüzem nem erre lett kitalálva, 10km/h körüli sebességről volt szó.

      A skála másik végpontja a teljes értékű dízel és villamos mozdony, ami létezik is TRAXX platformon az USA-ban. (http://www.regionalbahn.hu/2012/06/munkaba-allt-hibrid-monstrum.html) Az ottani kedvezőbb űrszelvény és tengelynyomás-korlátok miatt a lényegesen nagyobb gépbe 2500 kW dízelüzemű teljesítményt pakoltak be.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.