2013. 10. 07.

Elkészült az első GYSEV-FLIRT

415 500-7: ez lett a GYSEV első FLIRT-motorvonatának pályaszáma. A jármű első próbája nemrégiben zajlott le a Stadler lengyelországi gyárában és a tervek szerint még decemberben forgalomba is áll az első szerelvény Sopron, Szombathely és Szentgotthárd között.




Elkészült a GYSEV első FLIRT-motorvonata és már túl is van az első, átvételi állópróbán. A Stadler lengyelországi gyárában szerelték össze a vonatot, a kocsitestek a szolnoki műhelyben készültek. A tervek szerint az első vonat, a 415 500-7-es még decemberben forgalomba állhat a GYSEV Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalán, amelyet a közelmúltban újítottak fel. A motorvonat teljes, tizenkét jegyű pályaszáma: 94 55 1415 500-7, a beállító vasút jelzése pedig H-GYSEV. Sorozatjelzése – a már meglévő MÁV-START-os vonatokhoz hasonlóan – BVpmot.
A most elkészült vonat annak a négy darabos rendelésnek a része, amelyet még önállóan adott a GYSEV a svájci cégnek. Összesen tíz FLIRT kerül majd a zöld-sárga vasúttársasághoz, a négyen felül további hat vonatot a MÁV-val közösen rendeltek meg – a  MÁV-csoport ebben a tenderben 42 FLIRT-motorvonatot rendelt, amelyek a korábbiaktól eltérően, meglepő módon kékek lesznek.

Kellemes, a MÁV-os FLIRT-ekhez hasonló, de az ülések tekintetében attól eltérő utasteret kapott a GYSEV-FLIRT

A Stadler tájékoztatása szerint az átvételi állópróbát követően várhatóan már a jövő héten megérkezik az első szerelvény a magyar határra Siedlicéből. A határról a jármű egyenesen Pusztaszabolcsra, a Stadler karbantartó központjába érkezik – itt már járt a RegionalBahn csapata –, ahol megtörténik a vonat üzembehelyezése.

Igen, jól látják olvasóink: az ablaktól balra konnektor látható. Az elhelyezés talán nem a legszerencsésebb, de végre bebizonyosodott: magyarországi, elővárosi járműbe is lehet ilyet telepíteni

A Stadler Rail Csoport lengyelországi üzemében az összes szükséges berendezéssel felszerelték a szolnoki gyárban készült 30 tonnás fényezett szekrényvázakat, amelyeket tavasszal szállítottak ki Magyarországról.
A forgalomba állást megelőzik az ilyenkor szokásos szigorú műszaki és hatósági ellenőrzések. A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átvételi próbát várhatóan a Győr és Hegyeshalom közötti szakaszon végzi majd. A sikeres átvételt követően a hatóság kiadja a GYSEV-nek a forgalomba álláshoz szükséges üzemeltetési engedélyt. Ez nem okoz majd különösebb gondot, technikai szempontból a vonatok megfelelnek a MÁV-START járműveinek, azzal az eltéréssel, hogy a GYSEV szentgotthárdi vonalán alkalmazott pontszerű vonatbefolyásoló berendezéssel is ellátták a vonatot.

Az első GYSEV-FLIRT a Stadler Rail lengyelországi gyárában

A hatósági engedély birtokában a GYSEV a vonatot a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalon állítja üzembe; az utasok várhatóan már ez év végén találkozhatnak az első új FLIRT-tel.

A motorvonat akár már decemberben utasokat is szállíthat. Az első szerelvény október első felében érkezik Magyarországra
(fotók: Stadler Rail)

Halász Péter

4 megjegyzés:

  1. Az ülések sokkal jobbnak, kényelmesebbnek tűnnek, mint a MÁV-os Flirtben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem csak a dizájnja más, nem sokkal néz ki kényelmesebbnek. Remélem az új Máv-os Flirteken jobb ülés lesz.

      Törlés
  2. Túl szürke lett a belseje, a MÁV-osoké sokkal színesebb. Viszont kívülről nagyon szép!

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.