2023. 11. 27.

Nappal és éjszaka is bővít a WLB

Bécs déli elővárosában növekszik a kapacitás és hosszabbodik az üzemidő hétvégente. Mindezt az utasok érdekében, akikből egyre több van a járatokon.





Az aktuális menetrendváltás a Wiener Lokalbahnen szolgáltatásaiban is változásokat hoz, amivel az utazási igényeket igyekszenek kielégíteni. Hosszabb szerelvények, éjszakai járatok és nyújtott csúcsidő került a menetrendi lapokra.

Legnagyobb változásként az éjszakai közlekedés bevezetését emelhetjük ki, amit Wien Oper és Wiener Neudorf között biztosítanak majd 30 perces ütemben péntek/szombat és szombat/vasárnap éjjelente. Ügyeltek a csatlakozásokra is, így a Karlsplatz és Meidling megállókban a metrók, Meidling és Matzleinsdorfer Platz megállókban pedig az S-Bahnok menetrendjéhez igazították az indulásokat. Éjszaka csak biztonsági kamerával felszerelt egységeket küldenek majd forgalomba, de biztonsági személyzet is lesz a fedélzeten. A díjszabás megegyezik a nappali járatokéval, nem kell felárat fizetni.

Az éjszakai kapacitásról nem közöltek konkrétumot, de egyelőre elegendő lehet a szóló motorkocsi is

Nappal is fejlődik a szolgáltatás, amit a 24 már leszállított új 500-as sorozatú jármű segít. A tavaly december óta közlekedő típusból összesen 30 darabot rendeltek, az utolsót tavasszal veszik át. A növekvő flotta lehetővé teszi, hogy a csak Wiener Neudorfig közlekedő betétjáratok is dupla egységgel közlekedjenek, ami a kapacitás erős növelését jelenti. Ezen felül a 7,5 perces ütemet is bővítik, Wiener Neudorftól Wien Oper felé már 6 órakor a sűrű követéssel járnak majd a szerelvények. Emellett Wiener Neudorf és Baden között is indul két újabb reggeli járat, amivel az iskolás forgalmat szolgálják ki.

Folyamatosan érkeznek az új járművek, így bővíthették a kapacitásokat
(fotók: Johannes Zinner / WLB)

Monika Unterholzer, a WLB ügyvezetője a nagyobb kapacitást a növekvő utasszámokkal magyarázta, amely mutató már a pandémia előtti felett van. Peter Hanke, Bécs közlekedésért felelős tanácsosa örömét fejezte ki, hogy a metróhálózat mellett ezen a vonalon is megjelenhet az éjszakai szolgáltatás, ami a déli elővárosok attraktivitását növeli. Az éjszakai szolgáltatással főleg a fiatalabb generáció felé nyit a WLB, de a nappali fejlesztések is a környezetbarátabb mobilitás felé mutatunak – vélte Karin Zipperer, a VOR ügyvezetője.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.