2025. 10. 12.

AnnoTrans 2024 – Roadmovie podcast

Bő egy évvel ezelőtt Berlinben volt a RegionalBahn caspatának nagyja, mégpedig a 2024-es InnoTranson. Persze nem csak akkor és a napi podcastokhoz forgott a felvevő, hanem máskor is. Mivel egy-egy ilyen túra nem maradhat roadmovie nélkül, így most, két InnoTrans között félidőben megmutatjuk, hogy mi történt a Messegeländén kívül.






  • 01:15 – Az eredeti terv szerint az IC 296 Wienerwald lett volna a kiszemelt vonat, de az osztrák áradások miatt végül Prága felé kellett kerülni egy nappal korábban, az EC 172 Hungária fedélzetén.
  • 11:00 – Másnap csatlakozott Adorján Péter is, aki Erfurt és Berlin között használta a hivatkozott ICE 1636-ot.
  • 11:52 – Ugyan kicsit újabb a kép, de erre a szövetre kell gondolni.
Az új beltéri arculatot még 2022-ben mutatták be, az első darabokat az azévi InnoTrans keretében már látni is lehetett
(fotó: Adorján Péter)
  • 12:50 – Legalább 10 éve létezik a hálózati térképre konvertált menetrend, amely magánkiadásban készül.
  • 13:30 – A berlini S-Bahn legújabb járműsorozatáról itt írtunk.
  • 16:25 – A Strausberger Eisenbahn utolsó csehszlovák járművének felújítása még 2014-ben készült el.
Felül Landhausstraße historizáló, alul Märchewald egyszerű megállója
(fotók: Adorján Péter)
  • 30:45 – Berlin fizikálisan legkeletebbi megállója:
Bár a neve Erkner, Siedlung, a C tarifazónában van és tényleg erkneri lakosok használják, az út mégis Berlinhez tartozik.
(fotó: Adorján Péter)
  • 32:40 – Fangschleuse, Tesla Süd állomás:
A járműveket a Siemens lízingcégétől bérlik, eredetileg pedig a Hermann-Hesse-Bahn részére készültek, ezért a bwegt-dizájn
(fotó: Adorján Péter)
Aachenben AC-L 815 rendszámmal futott a Der Tempelhofer B-AA 5323-as Citaro G-je 2002 és 2019 között.
(fotó: Halász Péter)

A kép bal szélén az MHU-778-as várja az indulást az Örs vezér te... Illetve nézzük csak meg jobban! Ez a BER egyik parkolója, a busz pedig a TF-CB 453 rendszámmal rendelkezik. Mellette B-ML 5224-es kocsi látható, ami 2014 és 2020 között a bécsi Gschwindl flottájában szolgált 8406-os azonosítóval és W-8078 MW rendszámmal.
(fotó: Halász Péter)

Nincs két egyforma pótlóbusz a kínálatban.
(fotó: Halász Péter)
  • 59:38 – Az 1. FC Union Berlin csapatbusza:
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Halász Péter)
  • 1:25:41 – A 3413-as kocsi:
Archívumunk mélyéről érkezik a 3413-as azonosítót viselő MAN–Waggon Union SD 200-as. 2016. április 23-án Schildhorn fordulóban fotózhattuk az 1985-ös gyártású autóbuszt.
(fotó: Adorján Péter)
  • 1:27:06 – A Heerstraße látképe:
Jól láthatóak a különböző jelzésképeket megjelenítő eszközök az útpálya felett
(fotó: Adorján Péter)
Ajánljuk továbbá az InnoTrans során készült napi beszámolóinkat is újraolvasásra vagy újrahallgatásra.
  • Közreműködött: Adorján Péter, Halász Péter, Magyarics Zoltán, Mellár Marcell.
  • Station Voice: Pongrácz Dániel.


RegionalBahn szerkesztőség

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.