
- 01:15 – Az eredeti terv szerint az IC 296 Wienerwald lett volna a kiszemelt vonat, de az osztrák áradások miatt végül Prága felé kellett kerülni egy nappal korábban, az EC 172 Hungária fedélzetén.
- 11:00 – Másnap csatlakozott Adorján Péter is, aki Erfurt és Berlin között használta a hivatkozott ICE 1636-ot.
- 11:52 – Ugyan kicsit újabb a kép, de erre a szövetre kell gondolni.
Az új beltéri arculatot még 2022-ben mutatták be, az első darabokat az azévi InnoTrans keretében már látni is lehetett
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
- 12:50 – Legalább 10 éve létezik a hálózati térképre konvertált menetrend, amely magánkiadásban készül.
- 13:30 – A berlini S-Bahn legújabb járműsorozatáról itt írtunk.
- 16:25 – A Strausberger Eisenbahn utolsó csehszlovák járművének felújítása még 2014-ben készült el.
Felül Landhausstraße historizáló, alul Märchewald egyszerű megállója
(fotók: Adorján Péter)
(fotók: Adorján Péter)
- 30:45 – Berlin fizikálisan legkeletebbi megállója:
Bár a neve Erkner, Siedlung, a C tarifazónában van és tényleg erkneri lakosok használják, az út mégis Berlinhez tartozik.
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
- 32:40 – Fangschleuse, Tesla Süd állomás:
A járműveket a Siemens lízingcégétől bérlik, eredetileg pedig a Hermann-Hesse-Bahn részére készültek, ezért a bwegt-dizájn
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
- 35:10 – A NEB saját, hidrogénes járműveit a kiállítás keretében tudtuk kipróbálni.
- 36:32 – A 480-as sorozat az Újraegyesítés korában épült, történetét itt írtuk meg.
- 40:25 – A Woltersdorfer Straßenbahn meszeföldön híres volt a Gothában gyártott motorkocsijairól, de ennek a korszaknak 2025 máciusának elején vége lett.
- 53:45 – S-Bahn-pótlóbuszok kavalkádja a BER mellett:
Aachenben AC-L 815 rendszámmal futott a Der Tempelhofer B-AA 5323-as Citaro G-je 2002 és 2019 között.
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A kép bal szélén az MHU-778-as várja az indulást az Örs vezér te... Illetve nézzük csak meg jobban! Ez a BER egyik parkolója, a busz pedig a TF-CB 453 rendszámmal rendelkezik. Mellette B-ML 5224-es kocsi látható, ami 2014 és 2020 között a bécsi Gschwindl flottájában szolgált 8406-os azonosítóval és W-8078 MW rendszámmal.
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Nincs két egyforma pótlóbusz a kínálatban.
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
- 59:38 – Az 1. FC Union Berlin csapatbusza:
(fotó: Adorján Péter)
- 1:04:00 – Az első JK-szerelvények mára már forgalomba álltak, a J-k viszont majd csak 2026-ban esedékesek.
- 1:04:45 – A kiszélesített, de keskeny szekrényű IK-vonatok még néhány hónapig maradnak.
- 1:13:45 – Az InnoTrans első napjának végén ilyen tumultus van a főlépcsőn:
(fotó: Adorján Péter)
- 1:18:45 – Az EN 476 Metropol / nj 456 érkezése Berlin-Lichtenbergbe:
(fotó: Halász Péter)
- 1:25:41 – A 3413-as kocsi:
Archívumunk mélyéről érkezik a 3413-as azonosítót viselő MAN–Waggon Union SD 200-as. 2016. április 23-án Schildhorn fordulóban fotózhattuk az 1985-ös gyártású autóbuszt.
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
- 1:27:06 – A Heerstraße látképe:
Jól láthatóak a különböző jelzésképeket megjelenítő eszközök az útpálya felett
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
- 1:35:15 – Időközben valóban nekiestek a pálya alapos felújításának, ehhez jelentős területen autóbuszokkal szállítják az utasokat.
- 1:38:13 – A Von Wegen Lisbeth előadásában hallgassuk meg a Lang lebe die Störung im Betriebsablauf című nótát!
- 1:39:32 – Az EC 173 Hungária aznapi szerelvénye a vagonWEB adatai között.
- Közreműködött: Adorján Péter, Halász Péter, Magyarics Zoltán, Mellár Marcell.
- Station Voice: Pongrácz Dániel.
RegionalBahn szerkesztőség