2013. 05. 01.

Csatasorban az új Citarók

Május 1-jétől forgalomba állt az első adag abból az összesen 159 darab szóló és csuklós Mercedes-Benz Citaro 2-esből, amelyet a VT-Transman szerzett be, miután elnyerte a BKK buszüzemeltetésre vonatkozó tenderét. Az égkék színezésű kocsik több budapesti viszonylaton szolgálják az utasokat. Néhány pillanatot villantunk fel a hajtás után az első üzemnap délelőttjéről.


Egy nappal korábban még Orbán, Tarlós és Vitézy avatta fel a buszokat, majd tettek velük egy tiszteletkört a városban, délután pedig a fővárosiak nézhették meg a járműveket kívül-belül a Hősök terén. Május 1-jén azonban már forgalomban volt az első adag VT-Transman új buszaiból. A járművek a rákospalotai 25-ös, az újpesti 104-es illetve a 104A, az Andrássy úton végighaladó 105-ös, a békásmegyeri 134-es, a Megyeri hídon át közlekedő 204-es, az újpesti 220-as, a rákospalotai 224-es és az óbudai 234-es vonalakon; a csuklósok pedig a Pasarétet Rákospalotával összekötő 5-ös, a Kőbányáról Óbudára közlekedő új 9-es, illetve az Újpalotai lakótelepről Újpestre közlekedő 196-os és 196A jelzésű viszonylatokon közlekednek. Ezeken túl új autóbuszok is járnak egyelőre még csak hétvégente (júniustól majd hétköznap is) a 30A és a 230-as vonalán a Keleti pályaudvar és Újpest között.

Az 5-ös buszon május 1-jétől nem csak az új buszok jelentek meg, hanem csuklós autóbuszok váltották a szóló járműveket a sokszor rendkívül zsúfolt vonalon

Az egyik autóbusz a Thököly út és a Hungária körút kereszteződésén döcög át

A 9-es busz vonalán több változás lépett életbe május 1-jétől. Egyrészt itt is megjelentek az új autóbuszok...

...másrészt új buszsávot kapott a Bajcsy-Zsilinszky út. A buszsávot a kerékpárosok is legálisan használhatják

A 9-es busz immáron teljes üzemidőben közlekedik a korábbi 109-es helyett. Ezzel együtt megszűnt a Kőbánya alsó vasútállomás és a Deák Ferenc tér közötti rövid 9-es és a Nyugati pályaudvar és Óbuda, Bogdáni út között közlekedő 206-os (korábban 6-os) autóbusz

A 9-es vonalán a vadonatúj Mercedesek mellett szépen felújított Ikarus 280-asok is közlekednek. A képen az óbudai garázs egyik gyöngyszeme, a BPI-805-ös várja a szabad jelzést az Üllői úton

Új Mercedes a Kálvin térnél...

...és az Astoriánál

Térjünk vissza a Keleti pályaudvarhoz: az 5-ös vonalán csuklós Citarók...

...és Ikarus 280-asok is járnak. Érdemes megnézni a busz iránytábláját: az új gyártású táblák esetén szakítottak a grafikusok a hagyományos Helvetica betűtípussal, de ez egyáltalán nem volt rossz ötlet, igényesen néznek ki kívül és belül az új iránytáblák

A Thököly út felé tart egy csuklós Mercedes. A macskaköves, rossz állapotú úton csak lassan, óvatosan haladnak a buszok. A képen azonban még a viszonylag újonnan aszfaltozott részen robog a kocsi

A Keleti pályaudvar környékén a 30A és a 230-as vonalakon találkozhatunk a szóló Mercedesekkel

Végezetül egy kakukktojás, ami nem is az: május 1-jétől a 178-as busz ugyan megkurtított üzemidőben, de az 5-össel hangolva jár. A végállomását a Keletinél pedig áthelyezték a Thököly útra, így hiába keressük a buszokat a Kerepesi úti parkolóban. A lépésnek azonban van hátránya is: a Belváros felől érkezve a metró és a 80-as troli, valamint a 24-es villamos is komoly távolságra került a Rákóczi úti buszoktól
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Jó képek, jó gépek :)

    VálaszTörlés
  2. Nem a panaszkodás miatt, de ajánlom kipróbálásra a csuklós változat 3. ajtója mögötti, ablak melletti ülését.
    1.a nyitható ablakok vezetősíne kilóg 3-4 centimétert, emiatt a jobb kezével az ember nem tud mit csinálni, kellemetlenül szűknek érzi az ülést (mért nem lehetett hagyományos módon megoldani, mint a volvóknál, az jó kérdés...)
    2. a lengéscsillapító felfüggesztése miatt kilógó félgömb és az oldalfal között csak akkora hely van, hogy pont ne férjen el a talpad (nekem 41-es a lábam....), ezért a jobb lábaddal sem tudsz mit kezdeni, akárhová teszed, kényelmetlen, a dobogót csak 3-5 centivel kellett volna megemelni, hogy ne legyen ilyen rossz az érzet...
    3. tetézzük meg azzal, hogy az üvegfalat védő keresztcső vázhoz való csatlakozása pont térdmagasságba esik, ami azért kényelmetlen, mert a félgömb miatt amúgyis kifelé dől a lábad, így viszont még a térdedet is nyomja a csatlakozó elem...

    Illetve ha már vannak szép új LCD kijelzők, használjuk is, ne csak a BKK logó legyen rajta, hanem átszállási lehetőségek, menetrendi információk (várható érkezés), útlezárások miatti terelések, esetlegesen hogy a következő megállóból mikor indulnak más járatok, stb stb stb....

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.