2015. 07. 22.

IK-széria

Tizenegy új, IK sorozatú metrószerelvényt rendel a BVG. Az új vonatok 2017-ben állnak szolgálatba és a kis- és nagyprofilú hálózaton is közlekedhetnek, ennek megfelelően alakítják ki őket.






Régóta terítéken van, hogy valamit kell kezdeni a vészesen öregedő metróflottával Berlinben. A legutóbbi ötlet szerint a nagyprofilú vonalakon a kisprofilú hálózatra tervezett IK sorozatú metrókat vetnék be, némileg kiegészítve. Ez az elképzelés pedig valóság lehet, ugyanis a gyárt Stadler Railtől tizenegy új metrószerelvényt rendelt a BVG, összesen 61,5 millió euró értékben. A forrás nagy részét, 58 millió eurót a város biztosítja, ehhez ad még a BVG további 3,5 millió eurót.
A beszerzés azért is időszerű, mert a nagyprofilú vonalakon közlekedő vonatok átlagos életkora ma már 28 év és erősen cserére érettek. A kor követelményeinek megfelelő járműtípus a nagyprofilú hálózatra azonban még messze van, így átmeneti megoldáshoz, az úgynevezett „virágtartók” alkalmazásához folyamodik majd a BVG – már nem először.
Az IK sorozatú metrószerelvényekből jelenleg még csak a két prototípus létezik. A Stadler Rail építette vonatok a Tango járműcsaládba tartoznak és jelenleg a két vonat a próbafutásokat végzi. A tervek szerint a szériakocsikban is 80 ülő- és 280 állóhely lesz majd.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.