2018. 11. 26.

Megjöttek az újak

Megérkezett Berlinbe az első két új busz az EvoBus által májusban elnyert rendelésből. Az új buszok még sárgábbak és még mintásabbak lettek, mint elődeik.






Múlt kedden mutatta be a gyártó EvoBus és az üzemeltető BVG az új buszokat a sajtónak a Müllerstraße garázsban. A hivatalos körök lefutása után próbautazásra is lehetőség volt, az utasok pedig mától találkozhatnak velük. Idén még 20 darab érkezik – az 1001 és az 1004 már az Indira-Gandhi-Straße telepen töltötte az éjszakát.

Az akár 950 buszra szóló – a flotta kétharmadát jelentő – szerződésből elsőként egy szóló és egy csuklós busz érkezett a német fővárosba. A 220 és 265 kW teljesítményű Euro VI-os OM 936h típusú motorral szerelt buszokban 36 illetve 48 ülőhelyet találunk, ami az utaskapacitás felét jelenti.

A BVG terminológiája szerint MB GN 18 kódon futó széria egyelőre a hasonló, de bérelt példányok mellé az Indira-Gandhi-Straße telephelyre kerül. A számozás 4785-tel kezdődik.

Az MB EN 18 azonosítót kapott szólóbuszok a Cicerostraße telephelyhez tartoznak majd, számozásuk 1000-től indul

Az utasok kényelmét szolgálja majd a legfontosabb újítás: a hátsó ajtóknál az infrafüggöny méretét csökkentették és az ajtózáráskor automatikusan hangjelzéssel figyelmeztet majd a rendszer, ha valaki vagy valami belelóg a figyelt területbe. Az esélyegyenlőség jegyében az ajtók környékén a kapaszkodók tapintható mintázatot kaptak, a kerekesszékes dokkolóhelyekről jobban lehet majd tájékozódni, hiszen egy előre néző kijelző is bekerült a második ajtó mögé.

Az utazási időt a kornak megfelelően hasznosan is tölthetjük: találunk hozzá áramot adó USB-csatlakozókat. Az összes világítóegység LED-ből áll, ezzel is az energiahatékonyságot

A belteret a néhány éve konzekvensen használt, csak a BVG-ra jellemző mintázat uralja

A dolgozók kényelmére is ügyeltek, a 25 bérelt Citaro G tapasztalatai alapján megrendelt tárolóhelyek mellett a jobbra kanyarodást segítő, holtteret figyelő kamerát is felszereltek. A kellemes légkörről a vezetőtérben és az utastérben külön vezérelhető klíma gondoskodik, a motorteret pedig automatikus oltóberendezés védi.

A vezetőtér legfontosabb kezelőszervei a megszokott helyen vannak, hogy könnyebb legyen megszokni a kezelést

A pénztárgéppel integrált OBU kezelése a korábbinál könnyebb lett a nagyobb felületeknek köszönhetően
(fotók: Jürgen Mühmelt)

Az akár 600 csuklós és 350 szóló buszra opciót nyújtó szerződés mellett tavasszal érkezik 15 eCitaro is Berlinbe, hogy a Hamburggal közös kezdeményezésben előrelépést is fel tudjanak mutatni.

A szokásos kulcsátadáson Dr. Sigrid Evelyn Nikutta (BVG vezérigazgató) Rüdiger Kappeltől (EvoBus flottakereskedemi igazgató) vehette át a buszokat. Rajtuk kívül Hans-Bahne Hansen (Mercedes-Benz Berlin), Torsten Schwartner (az EvoBus mannheimi gyárának képviselője), Szijártó Dávid (BVG műszaki projektvezető) és Torsten Mareck (BVG buszágazati igazgató) vett részt az ünnepélyen.
(fotó: Daimler AG)

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.