2014. 07. 28.

Új operátor csak 2020-tól

A berlini gyorsvasút egy részének üzemeltetésére kiírt tender lassan szappanoperai jelleget kezd ölteni. Amikor kiírták, még 2017-e startban gondolkodtak, de most már ez közel sem igaz: az első (magán)szolgáltató 2020-tól járathatják a vonatokat. A Ringbahn pedig csak 2023-ban következik.




Egyre inkább viccesnek tűnik a berlini gyorsvasút egy részének üzemeltetési pályázata. Korábban a megoldást látták benne a DB bajaira, de most már úgy tűnik, hogy maga a tender okozza a legnagyobb gondokat. A meghirdetés elhúzódása miatt komoly késedelmet szenved a tender és ez azt jelenti, hogy a majdani nyertes az elvárt új vonatokat sem tudná forgalomba adni 2017-er. Sőt, 2019-2020-ra lettek volna meg az új szerelvények, ha mostanában eredmény lenne. Erről azonban szó sincs, még nincs új operátor, a hírek csak a pályázók vissazlépéséről érkeznek. No meg arról, hogy a csúszás miatt a DB AG kénytelen felújítani eurómilliókért a most közlekedő, ám 2017-re már selejtérett vonatokat.

A Ringbahnon közlekedő 481/482-es motorvonatokkal is jó ideig számolni kell még...

Bár eddig még hivatalosan senki sem ismerte el, de bizony hosszú éveket csúszik a nyílt pályázaton kiválasztott operátor megjelenése. Berlin és Brandenburg közös, meghívásos tenderen bízta meg az átmeneti időszakra a DB AG-t, hogy működtesse tovább a gyorsvasúti vonalakat. A tenderből kiderül: legkorábban 2020 végén találkozhatunk új vonatokkal és az esetlegesen megváltozó operátorral.

...de többek között a „Toasterek” is kapnak még egy felújítást, hiszen 2020-2023-ig szolgálatban kell maradniuk

Emlékezetes: jelenleg csak a National Express és a DB AG van versenyben a gyorsvasúti hálózat néhány vonalának üzemeltetéséért. A többi pályázó, többek között az RATP vagy az MTR visszalépett a tendertől.
A mostani tervezettnek tekinthető dátumok a következők:
  • S47: Spindlersfeld–Tempelhof–Südkreuz–Bundesplatz: 2020. november 6.
  • S46: Königs Wusterhauen–Berlin Hauptabhnhof (tief), az addigra vélhetően elkészülő második észak-déli gyorsvasúti pályán: 2022. május 5.
  • S8: Zeuthen–Grünau–Hohen Neuendorf: 2022. augusztus 19.
  • S41, S42: Ringbahn, alapvonatok: 2023. február 17.
  • S41, S42: Ringbahn, sűrítő vonatok: 2023. augusztus 18.

Mindez azt jelenti tehát, hogy a 2017-ig selejtezni tervezett vonatokat, a 480-as és a 485-ös sorozat tagjait immáron 2020-2023-ig biztosan üzemben kell tartani, hiszen az új típusú szerelvények a mostani számítások szerint csak az új operátor zászlaja alatt közlekednek majd. Megjegyzendő: a DB AG megkötötte már a keretszerződést az esetleges győzelme esetén esedékes járműbeszerzésre.

Új operátor és új vonat az S8-ason legkorábban 2022-ben jelenhet meg...
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.