2016. 03. 18.

A Stadler viszi a Ruhr-vidéket

Negyvenegy új villamos motorvonatot szállíthat a Stadler Rail a Rajna-Ruhr-vidék gyorsvasútja számára. Az új szerelvények a tervek szerint 2019-től állhatnak majd forgalomba.






Komoly sikert könyvelhet el magának ismét a svájci járműgyártó: negyvenegy új motorvonatot rendelt tőlük a Verkehrsverbund Rhein-Ruhr. A VRR a Rajna-Ruhr-vidéki gyorsvasúti szolgáltatás megrendelőjeként vásárolja meg a vonatokat, amelyeket majd kiad üzemeltetésre az éppen aktuális operátornak.
A tervek szerint az új szerelvények az S2-es, S3-as, S9-es, S28-as, RE3-as. RB40-es és RB41-es viszonylatokon állnak majd forgalomba 2019-től. A viszonylatok közül érdemes kiemelni az S28-ast: a Mettmann–Düsseldorf–Kaarster See vonal bővítése Wuppertal felé és a villamosítás is napirenden van – az infrastruktúra részbeni üzemeltetője pedig nem a DB Netz, hanem a Regiobahn. Ezen a vonalon jelenleg kétrészes, dízelüzemű Talent motorvonatok közlekednek.

A Rajna-Ruhr-vidéken nem ismeretlenek a Stadler termékei, de nem túlzottan elterjedtek. Az Essenből kiinduló vonalakon a DB Regio színeiben és az Abellio Rail zászlója alatt is jól teljesítenek a FLIRT-motorvonatok
(fotók: Halász Péter)

A Stadler Rail németországi leánycége, a Stadler Rail Pankow GmbH három másik versenytársat utasított maga mögé és a járműszállítás mellett a 30 éves járműkarbantartási szerződést is magáénak tudhatja. Ha a magyarországi tapasztalatokból indulunk ki – magunk is jártunk a pusztaszabolcsi bázison –, jó kezekben lesznek a vonatok.
A Rajna-Ruhr-vidék gyorsvasúti hálózatán a VRR komoly szemléletváltást kíván véghezvinni a jövőben: a jelenlegi 20 perces ütem helyett 15/30 perces ütemben gondolkodnak és ezt fokozatosan be is vezetik majd. Az elképzelések szerint a fő viszonylatokon a csúcsidőszakban 15 percenként járnak majd a vonatok, cserében a kihasználatlan területeken és időszakokban 30 perces követést kínálnak a mai 20, időnként azonban 40 perces ütem helyett. Ezen túl pedig a jövőben a speciális járműveket igénylő 96 centis peronmagasság helyett az országosan elterjedt, a regionális vonatoknál alkalmazott 76 centis peronmagasságot támogatják a jövőben.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.