2013. 08. 27.

Bejárták a kettes metrót

A sajtó képviselőinek szűk körét hívta meg a közelmúltban a Wiener Linien egy bejárásra. A téma persze mi lehetett volna más,  mint az U2-es metró új szakasz az Aspernstraße és a Seestadt között. A vonal már metrókocsikkal is járható, indul a próbaüzem.


Október 5-én már élesben megy minden, addig pedig már próbamenetek használhatják az  U2-es metró legújabb szakaszát az Aspernstraße és az egykori asperni repülőtér helyén épülő Seestadt között. Az állomásokon még folyik a munka: a belsőépítészeti munkák vannak hátra, illetve a berendezések felszerelése, kialakítása.

A Seestadt felé robog az újságírókat, fotósokat szállító V/v-szerelvény az újonnan épült pályán

Az állomásokon még van munka, de október 5-ére minden készen lesz

Seestadt, végállomás. A metró körül még nem nagyon látszik a majdani lakónegyed...
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)

Az rendkívül elgondolkodtató, hogy a majdani Seestadtból nem igazán látszik még semmi sem. A városrész azonban már megkapta a metróját, kétséges azonban, hogy az új vonal utasforgalma milyen lesz? Nyilván ezen sokat segít majd, hogy a térség buszhálózatát az új metróvonalhoz szabják majd, így a Hausfeldstraße és Aspern Nord (amely az ÖBB-vel közös állomás lesz) komoly utasforgalmat kaphat – de csak az átszállók formájában. A jelenleg látható helyzetet jól leírja kollégánk szófordulata: metró a kukoricásban.
Az ÖBB üzemeltette bécsi Schnellbahn járatai várhatóan 2015-ben érik majd el Aspern Nordot és ekkorra készül el az A23-as autópálya ide vezető szakasza is. Addig legfeljebb a marcheggi dízelvontatású vonatokra lehet majd átszállni és csak a Hausfeldstraßénál – ám ezekkel is egy húsz perces úttal elérhető a főpályaudvar.

Eközben „vadul” épül a 26-os villamos hosszabbítása is. A vonal java része készen van, a felsővezeték is fent van a vonal java része felett. A munkák itt most két fontos helyszínen folynak: egyrészt a Hausfeldstraßénál épül a villamosok hurokvégállomása, itt nemrégiben fejeződött be a pályaépítés. A vonal másik végén, a Kagraner Platznál pedig az elágazás kialakítása van terítéken: emiatt augusztus 19-étől a 26-os villamosok a 25-össel azonos módon, a 2012 decembetében átadott, Tokiostraßén vezető pályán érik el Kagrant, a Wagramer Straßén vezető vonaltól már elbúcsúztak a villamosok. Kagran és Kagraner Platz között a kimaradó megállókat kiszolgáló 26E jelzésű autóbusz-körjárat közlekedik.

A 26-os villamos Kagranban. Augusztus 19-étől október 4-éig a Tokiostraßén át érkezik ide a villamos, október 5-étől azonban már a Hausfeldstraßéhoz járnak a szerelvények

A villamosokat Kagran és a Kagraner Platz között körjáratként közlekedő 26E jelzésű busz pótolja. A Wagramer Straßén már nem járnak a villamosok

Az Aspern felé vezető villamosvágányok készen vannak...

...a feladat most a hálózatba való bekötésük. A forgalmas Kagraner Platzon a villamosforgalom kizárása mellett építik be a kitérőket

A Hausfeldstraßénál is készen vannak a vágányok, itt az aluljáró alatti részig már fent van a felsővezeték is

Lassan elkészül a villamosvégállomás is. A pályaépítés már készen van, a környezet rendezése a következő feladat, no meg a felsővezeték kiépítése. Október 5-én itt már villamosok csikorognak a „kukoricás” szélén
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Úgy nézem, nem fog szemébe sütni a nap a szerelvényvezetőnek - feltéve, hogy pont szemből éri a szerelvényt :) Nem sikerült túl szélesre az a napellenző...

    (A "kétséges" egyébként nem kérdőszó, tehát nem "kétséges, hogy milyen lesz?", hanem "kétséges, hogy nagy lesz" – de ez csak kötözködés :)

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.