2014. 04. 01.

3 éve RegionalBahn

Nem áprilisi tréfa, de bizony immáron három éves lett a RegionalBahn! Oldalunk 2011. április 1-je óta olvasható és az elmúlt évek során közel két és félezer bejegyzést olvashattak látogatóink. Nem akarjuk a számokkal untatni a közönséget, de azt kiemeljük, hogy ezúton köszönjük olvasóink, látogatóink bizalmát, a számtalan visszajelzést, amelyeket a cikkeink alatt vagy facebook-oldalunkon tettek. Megtisztelő, hogy a vasúti szakterületen számos szakember segíti munkánkat és bízunk benne, hogy ez olvasóink megelégedésére is szolgál. Tehát még egyszer: köszönjük az elmúlt három év bizalmát és a jövőben igyekszünk tartalmas írásokkal szolgálni.
a RegionalBahn csapata

2014. 03. 31.

Ötven Vectron rendel!

Nem mindennapi hírt jelentettek be március végén: egy új piaci szereplő nem kevesebb, mint félszáz új villamosmozdonyt rendel a Siemenstől, amelyek szállítása azonnal kezdődik is.

TEE-felújítás a Stadlernél

A svájci Stadler Rail nem csak a járműgyártásban szerzett komoly elismeréseket, hanem a járművek felújításában is. Az SBB nosztalgiaflottájának egyik becses darabját az RAeII 1053-ast tették ismét üzemképessé.

2014. 03. 29.

Vasúti fékezés XLIX. – Oroszország – 5. rész – A jelenkor

A történelmi bevezető, valamint az UIC–Szovjetunió-viszonyt tárgyaló, végül az orosz vasút arculatát olyannyira meghatározó ep-fék történetével foglalkozó írások után ezúttal a mai fékezéssel foglalkozunk. Megvizsgáljuk a személyvonati ep-fék működésének alapmechanizmusát, emellett szó lesz a fékezőszelepekről és a kormányszelepekről is.

2014. 03. 28.

M4 – Budapest új metrója

Hosszú évek és számtalan botrány után immáron nem a „soha el nem készülő” beruházások szinonimája a budapesti M4-es metró. 2014. március 28-án 12 órakor az utasok is igénybe vehetik a Keleti pályaudvar és Kelenföld között közlekedő járatot. Megmutatjuk az új metróvonalat, kattintsanak képeinkért!

Átadták az M4-est

Orbán Viktor és Tarlós István adta át a budapesti M4-es metrót 2014. március 28-án délelőtt. Az ünnepségre Demszky Gábort azért biztos, ami biztos, nem hívta meg a főpolgármester. Az utasok déltől nézhetik meg az új vonalat, a főváros felszíni tömegközlekedési hálózata pedig március 29-én üzemkezdettől módosul.

2014. 03. 27.

Új aluljáró Kelenföldön

Az M4-es metró megnyitása nem csak a városi közlekedésben, hanem a vasúti közlekedésben is hoz újdonságokat. Például új aluljáró nyílik meg az utasok előtt Kelenföldön, ami talán nem meglepő módon a metróhoz kapcsolódik.

Százlábú vágányzár

Komoly változások várhatók majd a vasúti közlekedésben az országgyűlési választások utáni hétvégétől. A Budapest-Keleti bejárati vágányai felett átívelő „Százlábú híd” újjáépítése miatt az összes, a Keletibe közlekedő vonat menetrendje változik.

Nem változik a Jetik iránya

Hosszas mérések és kísérletezések után úgy tűnik, megoldást találtak az ÖBB szakemberei a Semmeringbahnon közlekedő Railjet-vonatok problémáira, ám az osztrák vasút nem nyitott a komoly anyagi terheket is magával vonó jelenség megoldására. Pedig egyszerű lenne. És a politika is bekapcsolódott az ügybe...

2014. 03. 26.

Csak ketten maradtak

Csak két pályázó maradt versenyben a berlini gyorsvasút üzemeltetési pályázatán. Úgy tűnik, hogy a szenátus halogatása és a speciális üzem részleges kiszervezése együtt gátolja az igazi versenyt.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.