2014. 04. 07.

Szövetségi járművásárlás

Egyre komolyabb divat, hogy nem az üzemeltetők, hanem a közszolgáltatást megrendelő szervezet vásárol új járműveket, amelyet a nyertes pályázó kap meg üzemeltetésre. Így lesz ez Szászországban is, ahol a VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen) 29 új motorvonatot vásárol az Alstomtól.

Áprilisban peronzár

Vasútőrök és rendőrök segítségével szigorított menetjegy-ellenőrzést tart a MÁV-START áprilisban a budapesti fejpályaudvarokon, ahol korábban állandó jelleggel működtek a peronok végén az „ellenőrzőpontok”, igaz, meglehetősen kétes hatékonysággal. Most viszont szigorúak lesznek, ezért is kell a hatóság és a vagyonőrök segítsége.

2014. 04. 04.

Sűrítés Bécs felé: visszatérő átlós EC-vonatok, módosuló éjszakai járatok

Kissé eldugva jelent meg a hír, miszerint a MÁV-START régi vágyát megvalósítva sűríteni kívánja a kínálatot a hegyeshalmi határátmenetben, majd a szomszédblog múlt heti cikke szellőztetett meg további részleteket. Mai írásunkban a nemzetközi menetrendi egyeztetések következő szakaszát magunk mögött hagyva elemezzük, hogy mi várható a Budapest-Bécs viszonylatban, és azon is túl – (vissza)jönnek az átlós nemzetközi EC-járatok a győri vonalra, sőt az éjszakai vonatok hosszú ideje megszokott rendje is módosul decembertől.

Bh-t árul a GYSEV

Akinek van potom kétmillió forintja, máris magáénak tudhat egyet a GYSEV négy, áruba bocsátott Bh-i közül. A járművek Sopronban várják a sorsukat.

2014. 04. 03.

Park a vágányok helyén

Megnyitották a közönség előtt Berlinben az egykori Anhalter Bahnhof bejárati vágányainak helyén a Flaschenhalspark nevű zöldövezetet. A II. Világháború után felhagyott vasúti vágányokat meghódította a természet, most pedig az egykori dzsumbujt némileg rendezték.

Indul a „Százlábú” felújítása

Április első felében kezdődik a Keleti pályaudvar bejárati vágányai felett átívelő „Százlábú híd” felújítása. Az első ütem április 6-án este indul, ekkor a tömegközlekedés és a közúti közlekedés tekintetében kell változásokra számítani. A vasúti forgalom korlátozására később kerül sor.

2014. 04. 02.

Ideje metrót venni

Időszerűnek látja az IGEB a berlini nagyprofilú metróhálózat járműveinek cseréjét. Főleg, ha már a BVG „talált” némi pénzt is: 157 millió euró forrást más célra tettek félre, de ott nem kell.

Rheingold-E03 – történelemhamisítás vagy megengedhető tréfa?

Akár lehetne áprilisi tréfa is, de szándékosan nem a hónap első napján adjuk közre eme írást, ugyanis egyáltalán nem vicces. Inkább megdöbbentő és egy újabb példája annak, hogy hogyan lehet eladni egy jól kitalált terméket. Kérdés, hogy ezt valóban megengedheti magának bárki?

2014. 04. 01.

Áprilisi tréfa? Nem, csak álmodoznak...

Tavaly április elsején újfajta sajtószemlét indítottunk útjára, egy év elteltével pedig újra itt az idő, hogy a bolondos április jegyében tekintsük át az elmúlt év termését. A válogatás igen nehéz volt: arccal a vasút felé, átszervezés emelt fővel, be sem zárt mellékvonal újranyitása, francia típusú gyorsvasút, szolgáltatási színvonal növelésének alapozása, és ki tudja mi mindenre volt elég ez a választási kampánnyal súlyosbított egy év. Mai szemlénkben a vágy és valóság kényszerházasságát megpróbáljuk békés úton felbontani.

Visszatérnek az oroszok!

Az M4-es metró megnyitása utáni hálózati változások miatt nagy valószínűséggel újra az utcán lesznek a nosztalgiának számító, szovjet gyártású ZiU-trolibuszok. De más komoly változásokra is lehet számítani a Pongrác úti garázs háza táján.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.