2017. 08. 30.

A zöldek nem akarnak metrót

Lekerülhet a napirendről a berlini metróhálózat további fejlesztése – ha a zöldpárton múlik, jó ideig nem bővül a német szövetségi főváros földalatti-hálózata: inkább villamost látnának szívesebben a politikusok.





Egy korábbi feljegyzésből kiderül: az U8-as metró Märkisches Viertel felé, az U9-es és az U2-es metró Pankow felé, az U1-es metró az Adenauerplatz felé, az U7-es pedig a schönefeldi repülőtér-komplexum felé hosszabbodhatna a város tervei szerint. Ám egyelőre a zöldpárti képviselők szerint nincs még itt az ideje a hálózatbővítésről vitázni. A dolog szépséghibája, hogy az SPD-s kormányzó főpolgármester, Michael Müller hozta be a kerületiek által is támogatott ötletet, ami szerint az U7-es metrót érdemes meghosszabbítani Schönefeld felé, mert a reptér mellett kötöttpályás kapcsolatot adna a környező lakóterületeknek is. Ebből még akár lehetett is volna valami, ám a projekt, úgy tűnik, megbukik a zöldpárti képviselők ellenállásán.

Az U7-es metró hosszabbítása Rudowtól délre jó eséllyel kútba eshet a zöldpárti képviselők ellenállása miatt

A zöldek attól félnek, hogy a metróhálózat bővítése jelentős forrásokat vonna el a nyilvánvalóan olcsóbb, de nem feltétlenül ugyanannyira hatékony villamoshálózati fejlesztésektől – a zöldek viszont elsősorban a villamosvasúti fejlesztéseket támogatják. A jelenleg tárgyalás alatt álló 2018/2019-es költségvetésben 60 millió euró szerepelne a villamoshálózat bővítésének tervezésére, ebből pedig nem akarnak engedni a zöldpárti képviselők.

A legnagyobb villamosos fejlesztések egyike a volt nyugat-berlini területen épített, a Virchow-Klinikumhoz vezető villamosvonal volt. A zöldek szerint a villamoshálózat fejlesztése a fontosabb szempont
(fotók: Halász Péter)

Egyelőre azonban a berlini villamoshálózat bővítése, fejlesztése elég döcögősen halad. A volt nyugat-berlini területek esetében talán 2018-ban kezdődhet a Hauptbahnhoftól a Turmstraße felé vezető vágányok építése és ekkoriban kerülhet sorra keleten az adlershofi villamosvonal Schöneweide felé való továbbvezetésére is – ám ezek a projektek csak csepp a tengerben, a város gondjait nem oldják meg egy csapásra.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.