2012. 12. 17.

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány és a Stadler Rail Csoport hétfőn Budapesten.


Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára úgy fogalmazott: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.
Az államtitkár bejelentette, hogy a Stadler 3,5 milliárd forintos beruházással megduplázza szolnoki alumíniumgyártási kapacitását, amellyel 230 új munkahelyet teremt.
Szijjártó Péter elmondta: a magyarországi járműgyártásban fontos szerepe van a vasúti járműgyártásnak, amely láthatóan bővülésnek indult. „Ennek zászlóshajója a Stadler cégcsoport” – tette hozzá.
Fontos tényezőnek nevezte azt is, hogy a Magyarországon jelen lévő négy nagy autógyártó vállalat folyamatosan bővíti gyártókapacitásait és növelik beszállítói hálózatukat. Szólt arról is, hogy a kormány előtt célként lebeg a magyarországi buszgyártás újjáélesztése, amelynek része, hogy az állam visszavásárolta a Rábát.
Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója (balra) és Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára (jobbra) a kezet fog, miután stratégiai megállapodást írt alá a kormány és a Stadler Rail Csoport a Parlamentben 2012. december 17-én
(fotó: Bruzák Noémi / MTI)

Megismételte, hogy a válság utáni erős pozíció megteremtéséhez Magyarországnak Európa termelési központjává kell válnia. Mint mondta, ehhez új munkahelyekre, szövetségesekre, új adórendszerre és az innováció és kutatás-fejlesztés támogatására van szükség, ami a kormány gazdaságpolitikájának középpontjában áll.
A külügyi és külgazdasági államtitkár hangsúlyozta, hogy a járműipari beruházások sohasem önmagukban állnak, hiszen a beszállítók számára újabb és újabb lehetőségeket biztosítanak. Úgy fogalmazott: Magyarország legnagyobb növekedési potenciálja a kis- és közepes vállalatok nemzetközi megerősítésében rejlik, amelynek első lépése a hazai piacon való megerősítésük.
A Stadler magyarországi tevékenységére utalva kiemelte, hogy sikeres a társaság, illetve a kormány és Szolnok városa közötti együttműködés. Pozitív szimbiózis, hogy a szolnoki oktatási rendszer a Stadler munkáltatói igényeihez igazodva alakul át – tette hozzá.
A Stadler 60 FLIRT-et és tíz Talentet is karbantart a pusztaszabolcsi bázison
(fotó: Halász Péter)

Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója elmondta: a stratégiai megállapodás arról szól, hogy a vállalatnak és a kormánynak vannak közös céljai, és hogy erről eszmecserét folytatnak. Úgy vélte, ez „mindenképpen egy hiánypótló intézmény”.
A vállalatvezető beszédében a stratégiai megoldásokról úgy szólt: „van egyfajta polémia a sajtóban, illetve a szakma egy részében, hogy van-e értelme, illetve tartalma az ilyen megállapodásoknak”. Kifejtette: vannak olyan vélemények, hogy ez kizárólag propaganda- vagy marketingfogás, Dunai Zoltán szerint ha így lenne, azzal semmiféle probléma nem lenne, „de nem ez a helyzet”.
Mint mondta, a megállapodások jól láthatóan láncba illeszkednek, a párbeszéd és együttműködés eszközei. Hozzátette ugyanakkor: sokat kell, hogy javuljon még Magyarországon a nemzetközi cégek elismerése, amiért „közösen sokat kell tennünk”.
Dunai Zoltán – egy múlt heti együttműködési megállapodás aláírásakor elhangzott mondatra utalva – elmondta: a Stadlernek is stratégiai céljai vannak Magyarországon, nem pedig taktikaiak. „Egy stratégia mentén tudatosan építkezünk, tudatosan szeretnénk növelni piaci részesedésünket, alkalmazotti létszámunkat, és a gyártásban egyre több, és egyre összetettebb munkafolyamatokat hozni Magyarországra”.
A svájci székhelyű Stadler Rail Csoport 2005 óta van jelen Magyarországon, és összesen 12,5 milliárd forintot fektetett be az országban. A vasúti járműveket gyártó társaság három magyarországi leányvállalatán keresztül jelenleg mintegy 400 főt foglalkoztat budapesti, pusztaszabolcsi és szolnoki telephelyein. A cég Magyarországon forgalomban lévő vasúti szerelvényeit pusztaszabolcsi telephelyén szervizeli.

MTI

2 megjegyzés:

  1. Buszoknál, még mindig a Rába jön elő, semmi más.
    Jó lenne, ha eredményeket is fel tudnának mutatni és nem csak beszélni róla.
    Ha Rába, akkor ott van az S91 busz is, meg egyes Credok is Rába alvázra épültek.

    VálaszTörlés
  2. Mivel a Rába gyárat vásárolták vissza állami tulajdonba.
    Nem vagyok a kormány rajongója, sőt... de ez talán nem volt rossz ötlet, csak nehogy ezt is magyarosan sikerüljön befejezni...

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.