![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgRDlU5p6-9-yYdZ-9dZJlFMwQhHPrWbKHePvRfS_vqSOzmIAqENteCMZx1NBYU64gkJ4oH4SwI-OM1DjGaBcghYH4poafuMD3h_H3gfao6ri-3F6dxXCB6eaf7qbVQJoMObVXTiGaZ0pM/s200/141165_1_zugunglck2.jpg)
Leginkább a Bad Aibling-i és Aichach-i balesetek hatására döntött úgy a DB Netz, hogy 600 mechanikus biztosítóberendezést lát el elektronikus vágányfoglaltság-jelzővel. A rendszer lelke egy számítógép lesz, ami a vágányokra és az állító emeltyűkre felszerelt érzékelők segítségével érzékeli majd a vágányfoglaltságot. Amennyiben a forgalmi szolgálattevő foglalt vágányra állítana vágányutat, egy sziréna és fényjelzés tájékoztatja majd a potenciálisan veszélyes kezelésről.
A 2019 és 2024 között 90 millió euróból megvalósuló projekt olyan vonalakra és szolgálati helyekre koncentrál, ahol legalább 40 km/h a megengedett sebesség és a közlekedtetett vonatok nagy részét gyakran közlekedő személyszállító vonatok teszik ki.
A Bad Aiblingban készült képek még több, mint két évvel később is megrázóak.
(forrás: Bayerischer Rundfunk)
(forrás: Bayerischer Rundfunk)
A DB Netz kiemelte, hogy természetesen most sem hasonlítható orosz ruletthez a vasúti utazás, de a közlekedés biztonságának növelése elsődleges szempont a vállalatnál. A vonalakon akár egy vonalszakaszon belül is a legeltérőbb berendezések (mechanikus, jelfogós, elektronikus, digitális) üzemelhetnek, ami leginkább a karbantartóknak okoz kihívást.
Adorján Péter