2011. 10. 16.

Archívumunk mélyéről – 12. rész: Első bevetések

Gondolták volna, hogy lassan tíz éve dolgoznak a MÁV-nál és a GYSEV-nél az 1047-esek? Bizony, 2002-ben állította szolgálatba a két magyar vasúttársaság a „Bikákat”. A MÁV-hoz azóta már újabb korszerű gépek érkeztek, a GYSEV pedig nagyon jól elvan a Siemens-féle mozdonyokkal – bérelt is még párat az ÖBB-től.


Kilenc esztendeje már nem számít újdonságnak a MÁV-csoport kék-sárga vagy éppen a GYSEV zöld-sárga színeiben pompázó EuroSprinter. A magyar kétáramnemű mozdonyok 2002 óta koptatják a hazai és európai síneket. Képes összeállításunk az első évből merít.
A 1047 001-es az akkor még Bécsbe járó Avala nemzetközi gyorsvonat élén készülődik 2002 kora nyarán az indulásra. A felvétel 2002. június 2-án készült

2002. augusztus 23-án a 1047 002-9-es Budapest-Kelenföldön pihent. Nemsokára indul gépmenetben Ferencváros felé

Ugyanaznap a Déli pályaudvaron a GYSEV 502-es Teknője. Éppen az imént érkezett Sopronból az InterCity élén

2002. szeptember 2-án a 1047 001-es Tata állomáson halad át egy Győr felé tartó tehervonat élén

Nem sokkal mögötte pedig az IC 910-essel érkezett a 1047 002-es is
(a szerző felvételei)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.