2011. 10. 22.

Berlinből Budapestre

Harminc használt Mercedes Citaro buszt vesz a BKV, az első néhány jármű az év végén már forgalomba is állhat.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki közlése szerint a többségében tíz évnél fiatalabb, alacsonypadlós buszok klímával felszerelve, Euro2-es, illetve Euro3-as motorral érkeznek Ausztriából, Németországból, illetve Spanyolországból Budapestre. A járművek közül kettő 2000-es évjáratú, a többi buszt 2001-ben, 2003-ban illetve 2004-ben helyezték forgalomba, korukhoz képest jó állapotúak, és keveset futottak.
A buszok 65 ezer euróba (19 millió forint) kerültek, de ebben a Budapestre szállításuk és levizsgáztatásuk, valamint a főalkatrészekre szóló negyedéves garancia is benne van. Ez az összeg alig több egy húszéves Ikarus felújításának költségénél - olvasható a BKK közleményében. Hangsúlyozták, hogy a használt buszok vásárlása nem az új buszok beszerzését, hanem a régiek felújítását helyettesíti.
Lehet, hogy Budapesten folytatja? Egy háromajtós MB Citaro Köpenick belvárosában, mint villamospótló autóbusz

A szükséges honosítási feladatok (a nyitható ablakfelületek növelése, a járművezető-fülke zárhatóvá tétele, az ajtó és a műszerfal kezelőszervei, valamint az arculati elemek Budapest-specifikussá történő alakítása, az üzemanyag-átfolyásmérő beépítése, a jegykezelő, az utastájékoztató és a forgalomirányító rendszerek beépítése) elvégzése után az első járművek várhatóan még az idén forgalomba állhatnak. Ezek a honosítási feladatok összesen mintegy ötmillió forinttal növelik a beszerzési költségeket.
A német fővárosban számos hasonló kocsi teljesít szolgálatot, életkoruk néhány év mindössze, sűrűn cserélik a járműparkot
(fotók: Halász Péter)

A BKK legutóbb májusban vásárolt használt autóbuszokat, akkor tizenhárom használt, alacsonypadlós belga Van Hool autóbusz beszerzését jelentették be.

MTI

3 megjegyzés:

  1. Hatalmas tévedés, a buszok egyáltalán nem Berlinből jönnek! Berlinben egy darab sincs a felsorolt évjáratok közül, az egyetlen korosabb évjárat a 2002-es, azt pedig nagyon nem kéne megvenni, ugyanis a 95 darabból már 7 leégett.

    Egyébként Berlinben egyáltalán nem olyan mesés a helyzet, 7 éves buszokat eszük ágában sincs leselejtezni, a 98-as évjáratú MAN-ek még bőven állományban vannak, de most januárban az S-Bahn káosz alatt előfordult 32 éves emeletes busz is menetrendi kocsiként.

    VálaszTörlés
  2. Picit pontosítsunk: a sok évtizedes emeletesek nem a S-Bahn-káosz miatt tértek vissza, illetve nem közvetlenül. A MAN Lion's City DD-kkel is volt némi tengelyprobléma, no meg a Citarok tüzei miatt is volt erős túltartózkodás a műhelyben. Ez párosult a többletteljesítményre vonatkozó igénnyel az S-Bahn-káosz miatt és eredményezte azt, hogy be kellett vonni a városnéző és esetenként a nosztalgiakocsikat is a forgalomba. Főleg a Zoo/Hertzalle-környéki vonalakon voltak ilyen kocsik, ha jól tévedek. :)

    Egyebekben tökéletesen igazad van, sőt, köszi a kommentet! Rajta vagyunk a dolgon, hogy pontos eredetet és eredeti rendszámokat (különösen a német nyelvterület esetén) szerezzünk.

    Azt pedig én is remélem, hogy nem a 2002-es, erősen „égő” :) szériából származó kocsikat veszünk, különben kezdhetjük ott, ahol az Ikarus 412-esekkel tartunk.

    VálaszTörlés
  3. Megbízható források szerint a kocsik többsége Berlinből jön majd Budapestre. Azt ne kérdezzétek, melyik évjáratból, azt még nem tudjuk. :)

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.