2012. 07. 12.

Ruhleben, végállomás

Lassan, de biztosan halad az OMSI új pályájának, a hivatalos kiegészítőként készülő 5-ös autóbuszvonal építése. Ezúttal azonban nem a buszokról lesz szó, hanem a kötött pályáról és a sokféle apróságról, amit az új pálya tartogat majd számunkra.



Nem meglepő, hogy mennyire aprólékos, részletes lesz majd a környezet a hivatalos kiegészítőként készülő új pályán. Az OMSI fejlesztői ugyanis mindenre ügyelnek. Eddig azonban kérdéses volt, hogy az 5-ös busz keleti végpontján, Ruhlebenben miként oldják majd meg az ott végetérő metróvonal forgalmát.
Valamikor az 1980-as évek végén járunk, így a mai U2-es metró helyett még az U1-est kell keresnünk – ráadásul persze még nem U1-esként hanem csak sima 1-essel jelezve. A kérdés persze megoldódott, ugyanis az A3-as metrókocsik mindkét generációja elkészült: az 1960-1973 és az 1982-1995 között épített formával is találkozhatunk. Mi több, a mostani változatban a csak a számítógép által vezetett S-Bahn-szerelvényekből nem szállnak ki az utasok, de a képek alapján viszont itt már átszálló utasokkal is lehet majd dolga a virtuális autóbusz-vezetőnek.
Ami eddig hiányzott az S-Bahn mellől is: az áramvezető harmadik sín. A metrónál ez is elkészült és természetesen a kisprofilú hálózaton megszokott felső tapintásos rendszerű

Az egykori 1-es vonalon érkezik egy, az A3L82 sorozatba tartozó ikermotorkocsival az élén a metró Ruhlebenbe

A vonatba az A3L82-es mögött egy régebbi kocsi, A3L71-es is bekerült. A szerelvény utasokat is szállít, ellentétben a jelenlegi OMSI-ban közlekedő S-Bahn-vonatokkal

A kocsik utastere is maradéktalanul a '80-as éveket idézi. Még nyoma sincs a tiritarka üléshuzatnak és kilátást jócskán korlátozó, a karcolásokat megakadályozni hivatott üvegvédő fóliáknak

Balra a régebbi A3L71-es, míg jobbra egy A3L82-es sorozatú metrókocsi. Jól látszik a különbség a két jármű kialakítása között. De érdemes az apróbb részleteket is megnézni, mint például a központi ütköző-vonókészülék kialakítását is

Így fest a metrómegálló a többsávos főút, a Charlottenburger Chausse felől

...és így néz ki a buszvégállomásnak helyet adó Hempelsteig felől

Az állomásra gyalog vagy mozgólépcsővel is feljuthatunk, igaz, ez most éppen völgymenetben közlekedik, segítve a buszok elérését

A buszok forgalomirányító helyiségénél is van mit nézni. Az ajtó mellett balra fentebb a lámpa – ami nem világít jelenleg – jelzi, ha a buszvezetőnek várnia kell a metróra, hogy biztosítsák a csatlakozást

A buszokról a Charlottenburger Chaussen leszállva egyből tudta az utas, hogy mikor indul a következő metró. Az adott percet jelző sárga fény világított ekkor, épp úgy, mint a képen. Ha pedig öt perces követés szerint jártak a metrók, akkor minden ötödik perc vonala világított vörösen

Az állomás éjszakai fényekben. Látványos lett, ugye?
(a képek forrása: www.omnibussimulator.de/forum)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.