2020. 06. 02.

Déli nyitás: sárga vonattal az Adriára

Bár a nemzetközi vasúti forgalom helyreállása még várat magára, a RegioJet már új vonal bevezetésén dolgozik. Az éjszakai vonatozás is látott már szebb napokat, de még az is lehet, hogy Közép-Európában úttörő lesz a cég, az ÖBB sikerei nyomán.





A cseh magánvasút-társaság 2020. június végén tervezi beindítani a Prága és Fiume közötti járatait - vonattal. A vonatok hetente háromszor indulhatnak a cseh fővárosból és éjszakai kapcsolatot fognak adni az Adriai-tenger partjára. A cég azonban nem önállóan a vonatban gondolkodik: a rijekai végállomásról ugyanis a tengerpart további településeit kiszolgáló autóbuszok fognak közlekedni, természetesen a vonathoz csatlakozva. A vonatok pontos útvonala és a jegyárak még a héten kiderülnek, a jegyértékesítés ugyanis hamarosan indul. A menetrendről egyelőre annyit lehet tudni, hogy Prágát kedden, pénteken és vasárnap hagyják el a vonatok nagyjából délután 5 óra körül, a fiumei érkezés pedig másnap reggel 9 órára várható. Ami a gördülőállományt illeti, a DB-től és ÖBB-től vásárolt, a Kassa-Prága viszonylaton már ismert hálókocsik mellett, a szokásos négy osztályos (Business, Relax, Standand, Low Cost) elrendezés várható. A felkínált szolgáltatásokat márciusi cikkünkben mutattuk be.


Az eddigi egy pár éjszakai járat mellé érkezne a nyári üdülővonat

Az Adriai-tenger megközelítésével legutóbb a České Dráhy próbálkozott, ám az utolsó Jadran gyorsvonat már több mint 10 éve közlekedett. Az autószállító kocsit is tartalmazó vonatpár hasonló időszakban (június végétől szeptember elejéig) közlekedett, ráadásul Magyarországon keresztül: az országot Rajkánál érte el, majd Hegyeshalom, Csorna, Szombathely, Nagykanizsa érintése után Gyékényesnél lépett ki. Ezután Zágráb érintésével közlekedett Splitbe. A RegioJet vonata jóval 20 óra alatt éri a a tengerpartot, sőt még a Rijeka – Split szakaszt csatlakozó autóbusszal megtéve is gyorsabban leérhetünk mint a ČD egykori vonatával.

A vonat továbbításához útvonal függvényben két- vagy háromáramnemű gépekre lesz szükség, így a Kassa - Prága Pershingjei nem forognak majd Rijeka felé
(fotók: Adorján Péter)

Mellár Marcell

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.