2019. 05. 07.

A pénztárcsarnok bezárt

Egy komoly fejezet zárult le május 6-án, hétfőn délben München közlekedéstörténetében. A forgalmas főpályaudvar csarnokának középső részét az utcával összekötő pénztárcsarnokot ugyanis bezárták.






Ma már talán fel sem tűnik a hiánya, hiszen mind többen veszik meg a jegyüket másutt és más módon, de mégis egyfajta korszakhatárt jelent az, hogy a müncheni főpályaudvaron a pénztárcsarnokot, az úgynevezett Schalterhallét 2019. május 6-én délben végleg bezárták. A vágánycsarnok és az a pályaudvar előtti teret összekötő építmény 1953 óta szolgálta az utasokat, nevéből adódóan itt helyezkedtek el a Deutsche Bundesbahn, később a DB AG pénztárai. A későbbiekben, a csarnok 1960-as átadásakor már üzletekkel bővült a kínálat és ez folyamatosan bővült a következő évek során is. Az utóbbi időszakban már több szolgáltató egység kapott itt helyet, mint vasúti pénztár.

A Schalterhalle virágkorában: különböző üzletek, pénztárak helyezkedtek itt el
(fotó: DB AG)

A csarnokba vezető ajtókon még a Bundesbahn-Keks látszik – ez is a múlté lesz hamarosan
(fotó: Anton Rauch / Bayerische Rundfunk)

Az építmény azonban útjában áll a müncheni 2. Stammstreckének, az új gyorsvasúti tengelynek, így hiába a műemléki védettség, lebontják. A tervek szerint itt lesz majd az mai metró- és S-Bahn-állomásokat és a leendő új gyorsvasúti megállót és a főpályaudvart összekötő többszintes aluljárórendszer központja. Ennek elkészülte után, várhatóan 2026-ra új létesítményt húznak fel a mai helyén. Addig a csarnokot csak az oldalsó, ám amúgy is terhelt kijáratokon át lehet elhagyni, így aki Münchenben közlekedik, az eddiginél is hosszabb időt számoljon az átszálláshoz.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.