
Margrethe Vestager versenyügyi biztos hivatala újabb vizsgálatot rendelt el, ami előreláthatólag január végéig tart majd. Ebben az eljárásban a korábban például Spanyolország által előterjesztett aggályokat is megvizsgálják majd. A fúzióról szóló első hírek még tavaly nyáron merültek föl, de a Bombardierrel történő összevonás megmaradt a pletyka szintjén.
A versenyfelügyelettel foglalkozók legnagyobb félelme, hogy a létrejövő megacég a jelenlegi helyzetben a következ legnagyobb cégnél háromszor nagyobb piaci erővel rendelkezne, ami meglátásuk szerint kilőhetné az árakat és ez végérvényben az utasok zsebére menne.
Francia vonat Németországban: naponta tucatjával jönnek-mennek a TGV-k az ICE-kkel közösen
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
A fúziós tervek hivatalos alapját jelentő CRRC-től való félelmet a Bizottság nem tartja megalapozottnak, szerintük a kínaiak nem tudnak ennyire rövid idő alatt a bokor mögül előugorva tarolni a piacon. Utóbbiban az InnoTrans tapasztalatai alapján nem vagyunk teljesen meggyőződve, ahol több európai gyártó is kénytelen volt extra burkolatokat felrakni a kényes részekre.
A két érintett fél természetesen csak maszatolva nyilatkozott, de jövő nyárig szeretnék lezárni az egyesülési tárgyalásokat és hivatalossá tenni a változásokat.
Adorján Péter