Szakma
Utazások
- Magyarország, nagyvasút
- Magyarország, kisvasutak
- Volt egyszer egy... Székely Gyors és Csíksomlyó-expressz
- Skóciai kalandozások
- Madrid és környéke
- Svájci emlékek - Rhätische Bahn
- USA: #csakegykép
- USA: San Francisco és környéke
- USA: Pittsburgh
- USA: Chicago
- USA: Utah
- USA: Philadelphia
- USA: New Jersey
- USA: Minden más
- Ausztrália
Képriportok
A MÁV-START új IC+ személykocsija
Bemutatták az IC+-t! | 2014.03.05. |
Vészfékezés minden mennyiségben – IC+ tesztnapon jártunk | 2013.11.28. |
![]() | |
Újra úton az IC+! | 2013.10.10. |
![]() | |
IC+: interjú a projektvezetővel | 2013.07.26. |
Újabb interjúval folytatjuk a MÁV-GÉPÉSZET szolnoki üzemében épülő prototípus IC+-kocsik születését bemutató cikksorozatunkat. Ezúttal Schwartz István projektvezetővel beszélgetünk a klímakamrás vizsgálatokon túl, de még a nagysebességű futáspróbán és a biztos sorozatgyártáson innen. Lesz-e vezérlőkocsi, miért nem hazai gyártmányú forgóvázat kap az IC+? Ezekre és megannyi más kérdésre kerestük a választ. Tovább » | |
IC+: vallatják az újoncot | 2013.07.02. |
![]() | |
IC+: látogatóban a hűtőszekrényben | 2013.06.29. |
![]() | |
Személykocsit álmodtak: az IC+ a formatervező szemével | 2013.04.26. |
InnoTrans 2012 – Jön az IC+! | 2012.09.21. |
Sokat és sokszor írtunk már a MÁV-GÉPÉSZET IC+-projektjéről. Bár a kocsiról még csak makettet és videóanimációt láthattunk, a fejlesztők szándékai komolyak: teljes járműcsaládot fejlesztenek, beleértve az ingavonati közlekedésre alkalmas vezérlőkocsit is. Tovább » | |
IC± | 2012.02.02. |
A minap tudatta a MÁV-csoport, hogy már készül az „IC+” márkanevű kocsik első két példánya. A projekt olyan hangzatos jelzőtől zeng, mint a „húsz év után újjáéledő magyar vasúti járműgyártás”. De éppen az ambíciók sem kicsik: többszáz jármű, kétszázas sebesség... Tovább » | |
Uniós IC-kocsi | 2013.01.31. |
Ünnepélyes keretek között mutatták be a MÁV-GÉPÉSZET gondozásában épülő első két IC-kocsi látványtervét. Az „IC+” fantázianevű járművek építését az EU is támogatja, erről írtak alá szerződést. Tovább » | |
IC-kocsit gyárt a MÁV-GÉPÉSZET | 2011.07.22. |
Új vasúti kocsi születhet Magyarországon. A MÁV-GÉPÉSZET, amely eredetileg járműfenntartással foglalkozik, új vasúti kocsi gyártására adja a fejét. Az „IC+” márkanevű jármű prototípusa hazai tervezésben és jobbára hazai anyagokból készül és várhatóan 2012-ben mutatkozhat be – írja a MÁV Zrt. Közleményében. Tovább » |
Késési statisztikák, menetrendszerűség
Menetrendszerűség 2015: az ÖBB továbbra is az élen | 2015.07.15. |
Ha menetrendszerűségről van szó, az Osztrák Szövetségi Vasút nem bízza a véletlenre: 2015 első félévében az ÖBB személyszállító vonatainak 96,8%-a közlekedett pontosan. A kedvező értéken túl két további fontos erénye is van a szomszédok statisztikájának – ezekről, illetve a párhuzamos hazai helyzetről olvashatnak mai bejegyzésünkben. Vajon csak pénz és paripa kell a pontossághoz, vagy a személyi tényezők, az elkötelezettség is alapvető?Tovább » | |
Össztűz a menetrendszerűségre: újra támad(t) a záhonyi fürdős | 2014.09.05. |
A nyári menetrend végeztével ismét mélyre túrunk a menetrendszerűség mocsarában, ezúttal saját gyűjtésű adatokat felhozva a balatoni iszapból. Mai elemzésünkből kiderül, melyik vonatnak sikerült 34%-os menetrendszerűséget összekaparni, hányszor késett meg és lett újra pontos maratoni útja során az átlagos Keszthely–Záhony fürdősvonat, és melyik záhonyi rettenetes pontos érkezését célszerű megjátszani a londoni fogadóirodáknál. Tovább » | |
Milyen pontosak voltak a vonatok 2013-ban? (2. rész) | 2014.02.18. |
![]() | |
Milyen pontosak voltak a vonatok 2013-ban? (1. rész) | 2014.01.23. |
![]() | |
Quo vadis, záhonyi fürdős? | 2013.08.29. |
![]() | |
Milyen pontosak voltak a vonatok 2012-ben? | 2013.01.31. |
A 2012-es év fordulópont volt a nyilvános késési statisztikák világában, ugyanis egy újabb vasúttársaság csatlakozott a nem titkolózók illusztris társaságához: a MÁV-Start. Az év elején érdemes számot vetni és áttekinteni a tavalyi év késési statisztikáit a havi bontású adatokat szolgáltató vasutak vonatkozásában. Vajon mi hol állunk a pontossági versenyben? Tovább » | |
MÁV-Start: nyilvánosak a késési adatok! | 2012.10.10. |
![]() | |
Így késünk mi! – Milyen pontos a MÁV-Start és a GYSEV? | 2012.08.03. |
Az Európai Unió legpontosabb vasútja | 2012.06.04. |
![]() | |
Ingadozó pontosság – mit mutat a statisztika? | 2012.02.23. |
Pontossági statisztikák – a király meztelen? | 2011.05.29. |
Az osztrák államvasút, az ÖBB a közelmúltban megkezdte menetrendszerűségi mutatóinak rendszeres közzétételét honlapján. Nem találták fel ezzel a spanyolviaszt, ennek ellenére érdemes elemezni az adatokat, mivel az utasközpontúságot tükröző adathalmaz már határainkat súrolja. Természetesen betekintünk egy „liberalizáltabb” vasúti világ statisztikájába is, illetve a következő bejegyzésben további országokat is górcső alá veszünk... Tovább » | |
Pontossági statisztikák – a király meztelen? • 2. rész | 2011.06.01. |
Cikkünk első részében az osztrák vasút nemrégiben közzétett pontossági statisztikáit elemeztük, illetve a hasonló statisztikákat hosszú ideje publikáló Nagy-Britannia adatait vettük górcső alá. Most további országok példáit mutatjuk be, körképünket a hazai helyzettel zárva. Tovább » |
Tisztaság, szolgáltatásminőség
Ferihegy – megálló a Balkán felé félúton | 2011.12.30. |
Tisztán robogunk? | 2012.01.11. |
![]() | |
Akik tisztán robognak – és akik kevésbé | 2012.01.20. |
Tiszta udvar, rendes ház? | 2012.10.10. |
![]() | |
Nézegessen tiszta állomásokat! | 2012.11.23. |
![]() | |
Kelenföld – Budapest kapuja vagy szégyenfoltja? | 2012.12.30. |
![]() |
A vasútfotós szabályozás útvesztői
Vasútfotós útvesztők – I. rész: szabályozás sok kérdőjellel | 2013.02.28. |
![]() Újra és újra előkerül a vonatfotózás szabályozása, mint vitás terület, illetve a feszültség állandó forrása vasutasok és vasútbarátok között. Most induló cikksorozatunk első részében a MÁV Zrt. érvényes vasútfotózási szabályozását vizsgáljuk gyakorlati szempontból. A folytatásban jogi szemszögből is górcső alá vesszük a terjedelmes dokumentumot, majd betekintést nyújtunk más országok megoldásaiba, végül javaslatot teszünk a hazai vasútfotósok számára követendő magatartás irányelveire is. Elöljáróban egy jó hír: a hazai, életszerűtlen szabályozás felülvizsgálata folyamatban van – cikksorozatunk ehhez a folyamathoz is katalizátorként kíván szolgálni. Tovább » | |
Vasútfotós útvesztők – II. rész: jogi zavarok és csavarok | 2013.03.01. |
![]() | |
Vasútfotós útvesztők – III. rész: zöldebb-e a szomszéd fűje? | 2013.03.05. |
![]() | |
Vasútfotós útvesztők – IV. rész: mit kíván a vasútfotós? | 2013.03.08. |
![]() | |
Vasútfotós útvesztők – V. rész: Így fotózzunk mi! | 2013.03.22. |
![]() |
InnoTrans 2012
InnoTrans 2012 – Az utolsó mérföldek | 2012.09.18. |
InnoTrans 2012 – Új trónkövetelők | 2012.09.20. |
![]() | |
Innotrans 2012 – Újdonságok hegyekben | 2012.09.22. |
![]() | |
Innotrans 2012 – Dízelkörkép: Last Mile, Multi-engine és egyéb úri huncutságok | 2012.09.24. |
![]() | |
InnoTrans 2012 – Urbánus megoldások | 2012.10.03. |
![]() |
InnoTrans 2014
InnoTrans 2014 – újdonságok a formatervező szemével | 2014.10.18. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – „aki nincs itt, az nem számít!” avagy magyar kiállítók Berlinben | 2014.10.13. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – piaci impressziók | 2014.10.01. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – alternatív hajtás és a kávégépek csúcsa | 2014.09.26. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – Napkelettől napnyugatig | 2014.09.25. |
InnoTrans 2014 – Vásári körkép a Transmontanától a mobilklímáig | 2014.09.24. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – IC+, Terra Nova és társai | 2014.09.23. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – Világkörkép | 2014.09.17. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – a magyar szál | 2014.09.12. |
InnoTrans 2014 – Újdonságok az Alstomtól | 2014.09.11. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – Újdonságok a Bombadiertől | 2014.09.09. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – Újdonságok a Siemenstől | 2014.09.04. |
![]() | |
InnoTrans 2014 – Újdonságok a Stadlertől | 2014.09.02. |
![]() |
Üzemlátogatások, nyílt napok
Stadler Szolnok – forgóvázrevízió határok nélkül | 2014.01.14. |
![]() | |
Stadler Szolnok – ahol a FLIRT kocsiszekrények születnek | 2014.01.10. |
![]() | |
Karbantartás a mintaüzemben – Pusztaszabolcson jártunk | 2013.07.05. |
![]() | |
REV Sl 01. 09. 13. | 2013.09.02. |
![]() | |
Múzeumok Éjszakája a Balaton partján – a fonyódi KÖFI-ben jártunk | 2013.06.24. |
![]() | |
Ünnepi nyílt nap | 2012.08.27. |
Hol vannak már azok az idők, amikor hatalmas járműparádéval, járműkiállítással- és bemutatóval ünnepelték egy-egy vasút százötvenedik születésnapját? Bizony elmúltak. 2010-ben a német vasút, 2012-ben pedig az osztrák vasút ünnepli 175. születésnapját – a negyedszázaddal ezelőttihez képest jóval szerényebb keretek között. Az ünnephez kapcsolódóan a bécsi Praterstern pályaudvaron volt egy kisebb járműkiállítás és az ÖBB Technische Services jedlersdorfi műhelyében nézhettek be az érdeklődők a járműkarbantartás kulisszái mögé. Tovább » | |
Közművek Hosszú Éjszakája – Bécsben | 2012.04.20. |
Negyedik alkalommal rendezik meg a hatalmas népszerűségnek örvendő Lange Nacht der Wiener Stadtwerke nevű rendezvényt, amelyen a bécsi közműcégeket lehet meglátogatni. A rendezvénynek számos közlekedési állomása is lesz, ismerjék meg miért érdekes május első szombaján Bécsbe látogatni. Tovább » |
Magyar „Werbelok”-történet
Magyar „Werbelok”-történet – 1. rész: A Haydn-mozdony | 2011.12.01. |
A neves osztrák zeneszerző, Joseph Haydn ezer szállal kötődik Magyarországhoz is: az 1732-ben született muzsikus az Esterházy grófok házi zeneszerzőjeként is működött. 1809-es halálának 200. évfordulójára az osztrák-magyar GYSEV egyik mozdonyát öltöztették különleges díszbe. A 1047 504-4-es úttörő szerepet kapott: az első magyar „Werbelok” került a sínekre. Tovább » | |
Magyar „Werbelok”-történet – 2. rész: A Széchenyi-mozdony | 2011.12.02. |
![]() | |
Magyar „Werbelok”-történet – 3. rész: A Liszt-mozdony | 2011.12.03. |
Magyar „Werbelok”-történet – 4. rész: A Kandó-mozdony | 2011.12.06. |
Nem, nem V40-essel vagy éppen „Malaclábúval” támadjuk le a kedves olvasót. A megoldás ennél prózaibb és modernebb: a MÁV-TRAKCIÓ is kedvet kapott a „Werbelokokhoz”, s a GYSEV példáin felbuzdulva előállt a maga első reklám-, pontosabban emlékmozdonyával. A 480 001-es augusztus közepe óta rója a hazai síneket különleges ruhájában. Tovább » | |
Itt a legújabb Werbelok: Liszt Ferenc helyett Richard Wagner | 2013.07.17. |
![]() |
A Bombardier emeletes vonata Magyarországon
Magaslati levegő – 1. rész: A bemutató | 2011.10.27. |
Öt esztendeje már, hogy Magyarországon járt egy hosszabb bemutató turné erejéig a Bombardier emeletes személykocsijaiból álló szerelvény. A két betétkocsiból és egy vezérlőkocsiból álló vonatot nem magyar, hanem – kivételesen – német mozdony továbbította itthon is. Különleges pillanatok voltak ezek. Most induló sorozatunkban ezeket idézzük fel. Tovább » | |
Magaslati levegő – 2. rész: Budapest–Szob | 2011.10.29. |
Ahogy ígértük, elkísérjük néhány utazására az öt évvel ezelőtt Magyarországon „haknizott” német emeletes vonatot. A jármű már a sajtóbemutató napján forgalomba állt, mi azonban két nappal később, október 29-én kísértük el egy szobi kanyarra. Tovább » | |
Magaslati levegő – 3. rész: Balatoni tél | 2011.11.04. |
Folytatjuk utazásunkat az öt évvel ezelőtt hazánkban vendégeskedett német emeletes vonattal. Ezúttal a Balaton északi partjára kísérjük el a járatot. Az igazi dízeles vonalon igazán jól nézett ki a rövidke szerelvény és mozdonya, de a befogadóképességgel azért volt némi gond. Tovább » | |
Magaslati levegő – 4. rész: A 82-es | 2011.11.09. |
Hazai körútjának részeként eljutott a DB emeletes ingavonata a Hatvan–Szolnok vasútvonalhoz. E sorok szerzőjét személyes élmények is kötik ehhez a vonalhoz. Ráadásul az akkor divatos két-három posta-Bhv helyett igazi felüdülést jelentett a színvonalas szerelvény. Tovább » |
A debreceni 2-es villamos
Átadták Debrecen második villamosvonalát | 2014.02.26. |
Debrecen: villamos van, koncepció nincs? | 2014.02.12. |
Amint tegnap hírül adtuk, 2014 februárjának utolsó napjaiban új villamosvonal nyílik Debrecenben, ez pedig önmagában is komoly fegyvertény a projekt késése és a kivitelezést övező jogi huzavonák és nyilvánosság előtt lefolytatott pengeváltások után. A jelek szerint azonban a folytatás sem lesz simább: alig két héttel az indulás előtt hozták nyilvánosságra az átszervezett autóbuszközlekedés részleteit, az ezzel kapcsolatos társadalmi egyeztetés pedig sokak szerint elmaradt. Debrecen iskolapélda arra, hogy milyen módon nem érdemes közösségi közlekedést szervezni? Interjú a város közösségi közlekedésének fejlesztéséért ténykedő civil szervezet képviselőivel. Tovább » | |
Debrecen: a 2-es jön, a 31-es megy | 2014.02.11. |
Immár biztos, hogy 2014. február 26-án megindul a forgalom Debrecen új, 2-es villamosvonalán, ezzel párhuzamosan pedig a cívisváros 31-es, később 31-es és 32-es viszonylatok által bejárt fő buszközlekedési tengelyéről javarészt eltűnnek a gumikerekű járművek. A tömegközlekedési hálózat egyéb elemeit is átszervezik, ám társadalmi és szakmai egyeztetés helyett a gyorsvonati pótjegy sunyi kommunikációjához hasonló megoldást választott a város: a menetrendi változásoknál előírt 15 napos törvényi határidő előtt néhány órával, a DKV tegnap délután kiadott sajtóközleményéből értesülhettünk először a teljes hálózatot illető tervekről. Tovább » | |
Elkészült a 2-es villamos | 2013.11.25. |
Debreceni villamos – áram alatt a felsővezeték, indul a próbaüzem, tovább épül a pálya | 2013.08.01. |
Főnix-villamos | 2013.06.22. |
Íme Debrecen új villamosa! | 2013.05.23. |
![]() | |
Debrecenben az első CAF-villamos | 2013.05.22. |
![]() | |
Debrecen, egy évvel később: felfordulás még mindig van, villamos még mindig nincs | 2013.04.18. |
![]() | |
Debrecen: felfordulás van, villamos nincs | 2012.04.23. |
Magyarország, nagyvasút
Púpos kerítés – Záhony, anno 2010 | 2013.10.23. |
![]() | |
Bhv-val a Felvidéken | 2011.07.28. |
A 2005-2006-os menetrend figyelmes böngészői egy különlegességet találhattak a 81-es számú, Hatvan–Salgótarján vasútvonal menetrendjében. A reggeli első, 5810-es számú személyvonat fejrovatában egy lábjegyzetre utaló jelet találhatott. A jelhez tartozó szöveg pedig: „Közvetlen kocsikat továbbít: Hatvan–Fülek (Filakovo)–Bánréve–Miskolc”. Nem volt hosszú életű vonat: mindössze egy menetrendi időszakot élt meg. Tovább » |
Magyarország, kisvasutak
Őszi képeslapok Nagybörzsönyből | 2013.10.26. |
Van-e szebb program egy őszi hétvégére, mint kirándulás a hegyekbe? Természetesen: kirándulás a hegyekbe kisvasúttal. Vagy legalábbis a kisvasúthoz. Következzen néhány őszi kép a Nagybörzsönyi Erdei Vasút alsó végállomásáról — extraként néhány télidéző, behavazott képpel is, még 2010-ből. Tovább » | |
Mesztegnyői képeslapok | 2013.08.08. |
![]() | |
Lajosházi kisvonatozás, meglepetéssel | 2012.07.21. |
Volt egyszer egy... Székely Gyors és Csíksomlyó-expressz
Volt egyszer egy Csíksomlyó Expressz – 2010 | 2012.05.25. |
2010 volt az az év, amikor immáron két vonattal vágtunk neki a csíksomlyói búcsúnak. A pünkösdi ünnepre Erdélybe látogatókat szállító második, új vonatra került a tapasztaltabb gárda java része, míg a minap bemutatott Székely Gyorsra Gábor Marcell vezetésével kerültek hozzáértő, de vonalismerettel (még) nem rendelkező kollégák. A Csíksomlyó Expressz több szempontból is embert próbáló feladat volt: hajnalban indult Sopronból és menetrend szerint is késő este érkezett a vonat. Hát még ha mindezt némi késés is tetézi... Tovább » | |
Volt egyszer egy Székely Gyors – 2010 | 2012.05.24. |
Harmadszorra indult útjára 2010-ben a Székely Gyors. Ebben az évben már társat is kapott a Csíksomlyó Expressz személyében. A MÁV által kiállított Székely Gyors új csapatot kapott, részben az előző évben már ott járt kollégák vezénylete alatt. A „berepülőpilóták”, a Székely Gyors korábbi személyzete pedig átkerült az ismeretlen terepre. Ennek is köszönhető, hogy a Székely Gyorsról jóval több külső, ám összességében kevesebb képet tudtunk készíteni. De mindaz, ami készült, visszaadja a vonatozás hangulatát. Folytassuk hát a 2010-es beszámolóval nemrégen megkezdett sorozatunkat. Jelezzük: a Csíksomlyó Expresszről külön szólunk majd. Tovább » | |
Volt egyszer egy Székely Gyors – 2009 | 2012.05.23. |
A 2008-as vonatozás után már megannyi tapasztalattal felvértezve, mondhatni profin vágtunk neki a Székely Gyors 2009 pünkösdi utazásának. A helyzet fokozódott, több kocsi, új kollégák és ennek megfelelően új helyzet várt bennünket. Igaz, a tapasztalatok azt is mutatták, hogy már tudtuk, hol lesz kapacitásunk fényképezni. Íme, a 2009-es fotós emlékezésünk. Tovább » | |
Volt egyszer egy Székely Gyors – 2008 | 2012.05.22. |
Történt egyszer, hogy egy nemes ötlettől vezéreltetve elkezdődött a Székely Gyors szervezése. A csíksomlyói búcsúra és a gyimesbükki, egykori határállomásra ellátogató különvonatból azóta egy meglehetősen döcögős és mind inkább a pénz körül forgó, izzadtságszagú, nagyra törő álmokat dédelgető, ám igen sok pofont elszenvedő vállalkozás lett. Azonban a most következő írás témája nem ez, hanem az, amit és ahogyan láttunk 2008-ban – vagy az utána következő három évben, amikor a RegionalBahn csapata szervezte a vonatkísérő személyzetet a zarándokvonatra. Tovább » |
Skóciai kalandozások
Skóciai kalandozások – 1. rész: Glasgow-tól Perth-ig | 2012.10.05. |
![]() | |
Skóciai kalandozások – 2. rész: Glasgow-tól délnyugatra, az óceán vonzásában | 2012.11.11. |
![]() | |
Skóciai kalandozások – 3. rész: Glasgow Central Station | 2012.12.25. |
![]() | |
Skóciai kalandozások - 4. rész: Glasgow elővárosi vonalain | 2013.12.13. |
![]() |
Madrid és környéke
Fejpályaudvarból vasúti múzeum – Madrid Delicias | 2013.09.21. |
![]() | |
Állomás újragondolva – Madrid, Principe Pio | 2013.08.22. |
![]() | |
Hegyi villamos spanyol módra | 2013.08.10. |
![]() |
Svájci emlékek - Rhätische Bahn
Svájci emlékek – RhB, 2008 | 2011.07.06. |
Egy évvel az előző utazás után kollégánkat ismét Svájcba vetette sorsa. Ezúttal 2008-ban járunk, utazásunk célpontja pedig Celerina – ezúttal a tél végén. Hó és kora tavaszi hangulatok következnek ezúttal a méteres nyomtávolságú „bezzegvasútról”. Tovább » | |
Svájci emlékek – RhB, 2007 | 2011.06.27. |
#csakegykép
Csak egy kép – Emlékmozdony és kalauzkocsi | 2016.10.17. |
![]() | |
Csak egy kép – Emlékmozdony és kalauzkocsi | 2016.10.31. |
![]() |
San Francisco és környéke
Barangolások Kalifornia vaspályáin | 2014.03.22. |
![]() | |
Caltrain - a Szilícium-völgy vasútján | 2014.01.25. |
![]() | |
San Francisco villamosai – 1. rész: az F-Line | 2013.12.28. |
![]() | |
San Francisco villamosai – 2. rész: Cable car, az utolsó mohikán | 2014.01.11. |
![]() |
Pittsburgh
Pittsburgh siklói – az utolsó mohikánok | 2014.08.15. |
![]() | |
Buszozás nagyban – a pittsburghi BRT | 2014.08.29. |
![]() | |
Villamos-metamorfózis az acélváros vaspályáin | 2015.01.24. |
![]() | |
Az Acélváros vasútja – romjaiban is impozáns | 2015.02.14. |
![]() |
Chicago
Tiszta Chicago – 1. rész: Súlyos tonnák | 2016.12.31. |
![]() | |
Tiszta Chicago – 2. rész: Joliet és a nyugati végek | 2017.12.31. |
![]() | |
Tiszta Chicago – 3. rész: Elővárosi vonatozás | 2019.01.04. |
![]() |
Utah, Salt Lake City
Vadnyugati light rail – UTA TRAX | 2015.10.17. |
![]() | |
Vaspályán a mormonok földjén | 2015.11.28. |
![]() | |
Kincsek a Vadnyugatról: Ogden, Eccles Rail Center | 2016.01.02. |
![]() |
Philadelphia
Norristown High Speed Line: amerikai öszvér a síneken | 2015.04.18. |
![]() | |
Hagyomány és modernitás - Philadelphia villamosai | 2015.07.11. |
![]() | |
Philadelphia-i kötött pályás képeslapok | 2015.08.21. |
![]() |
New Jersey
Barangolás a New Jersey Transit hálózatán | 2015.04.04. |
![]() |
Minden más, ami Amerika
Grand Central Terminal, New York – 100 éves a „világ főpályaudvara” | 2013.02.01. |
![]() | |
Újra gőzben a világ legnagyobb gőzmozdonya? | 2013.07.25. |
![]() | |
Egy német dízelmozdony kalandjai a Vadnyugaton | 2014.02.28. |
![]() | |
Grand Central Terminal, 61-es vágány – mítosz és valóság | 2014.03.14. |
![]() | |
Világjáró Juharlevél, avagy egy amerikai Kanadában | 2014.11.22. |
Ausztrália
Ausztrál képeslapok 1. - Sydney és környéke kötött pályán | 2020.02.01. |
![]() | |
Ausztrál képeslapok 2. – Melbourne és Brisbane | 2020.04.19. |
![]() |
Villamosnap, Budapest
Villamosnap – ötödször | 2013.09.30. |
Ötödik alkalommal rendezték meg Budapesten a Villamosnapot. A kamaraerdei vonalon felvett vágányzár miatt is új helyszínen, a budafoki kocsiszínben várták a közlekedés iránt érdeklődőket a szervezők. Újbuda-központból nosztalgiavillamosok hozták a látogatókat, de egy meglepetés, igazi nosztalgia is került a vágányzár miatt elterelt 41-es vonalára: egy hármas UV-szerelvény rótta a köröket a Batthyány tér és Budafok, Városház tér között, amolyan 9-es villamos emlékjáratként. Tovább » | |
Villamosünnep negyedszer | 2012.10.01. |
Tramwaytag, Bécs
Villamosnap metrókkal: U-Bahn Tag 2018 | 2018.05.30. |
![]() | |
Tramwaytag a Gürtel mentén | 2017.05.17. |
![]() | |
Bécsi villamosfelvonulás – 150 év két óra alatt | 2015.09.28. |
Tramwaytag No. 29 | 2013.09.07. |
![]() | |
Tramwaytag 2012 – buszgarázsban, de mégsem villamosok nélkül | 2012.09.16. |
![]() | |
Villamosünnep huszonnyolcadszor | 2011.09.10. |
Vasúti járműparádé, Pozsony
RENDEZ 2017 | 2017.06.22. |
![]() | |
Rendez 2014 – járműparádé Pozsonyban | 2014.06.18. |
![]() | |
Pozsonyi gőzösparádé, kis izgalommal | 2013.06.15. |
![]() |
Óriásterepasztalok (Miniatur Wunderland, Keszthely)
Óriásterepasztal Keszthelyen | 2013.07.13. |
![]() | |
Terepasztal deluxe: Miniatur Wunderland – 1. rész | 2013.10.18. |
![]() | |
Terepasztal deluxe: Miniatur Wunderland – 2. rész | 2013.10.19. |
![]() |
Kaltenleutgebnerbahn, Ausztria
Kaltenleutgebnerbahn: gőzössel indult a téli szezon | 2013.11.11. |
![]() | |
Búcsús nosztalgiavonat Bécs alatt | 2013.09.16. |
![]() | |
Zöld-sárga üzemnap a Kaltenleutgebnerbahn-on | 2013.02.11. |
![]() | |
Kaltenleutgebnerbahn: egész napos nosztalgia | 2012.12.02. |
![]() |
Mariazellerbahn, Ausztria
Mariazellerbahn – az utolsó klasszikus hétvége | 2013.10.27. |
![]() |
Clapham Junction, London, Nagy-Britannia
Clapham Junction - három vonat percenként | 2012.03.10. |
![]() |