2012. 06. 30.

Hőségriadó van, vízosztás nincs

Úgy tűnik, nincs összhangban a MÁV sajtókommunikációja a valósággal. Míg tegnap azt ígérték, osztanak majd vizet a budapesti fejpályaudvarokon, addig a gyakorlatban azt tapasztaltuk, hogy a múlt heti állapotokhoz képest szinte semmi sem változott. Kivéve egy valamit: a meleget, hiszen többek között a főváros térségére harmadik fokozatú hőségriasztást rendeltek el.

2012. 06. 29.

Gépcsere titokban

Štúrovo/Párkány érkezik: 17:12, indul 17:15. Vajon mi fér bele ebbe a három percbe? Látszólag nem sok minden, de ha az ember a saját szemével követi az eseményeket, mégis láthatja, hogy sok minden. Például egy gépcsere is. Papíron és a MÁV szerint. Mert mint annyi mindent, a gépcserét is titkolja a MÁV-csoport.

Vizet oszt a MÁV

A hétvégére és a jövő hét elejére várható hőségre tekintettel a MÁV-csoport vizet oszt a forgalmasabb állomásokon az utasoknak. Ajánlják, mindenki vigyen magával az útra innivalót – az utolsó büfékocsikat ugyanis egy rendkívül okos döntéssel pont a nyári menetrend idejére vonták ki a forgalomból. Talán a Keleti pályaudvaron is megcsinálják a vízcsapokat?

Rendeltek az Alstomtól

Harmincnyolc új motorvonatot rendelt a DB AG a LINT motorvonat-család gyártójától, az Alstomtól. A kétféle kialakításban érkező szerelvényekből a legtöbb Rheinland-Pfalz tartományba kerül majd, de jut belőlük Hessenbe és Baden-Württembergbe is.

Regionális ragadozó

Bemutatkozott a cseh vasút új motorvonata. A PESA Link motorvonatról már többször szóltunk e lapokon. A cápaorrú ikermotorkocsit a ČD a velimi próbapályán mutatta meg az újságíróknak.

2012. 06. 28.

Most mi nyerünk!

„Diesmal gewinnen wir!”, azaz „Ezúttal mi nyerünk!” hirdeti a Rheinbahn egyik Stadtbahn-kocsija. A labdarúgó EB csütörtök esti elődöntőjében így bíztatja az olaszok ellen induló nemzeti válogatottat a düsseldorfi városi vasúti társaság.

Lemondásra szólította fel az SZKT vezetőjét a szegedi alpolgármester

Lezárult az összes vizsgálat a szegedi trolibuszbeszerzés ügyében, és egyik sem tárt fel szabálytalanságot, ezért a Szegedi Közlekedési (SZKT) Kft. vizsgálatokat kezdeményező ügyvezetőjének a lemondását várja a város alpolgármestere.

Ritkíthatnak?

Jóval kevesebb pénzt kaphat a működésre a berlini városi közlekedési társaság, a BVG, mint amennyire számított. Ez pedig könnyen jelenheti azt, hogy egyes meneteket törölnek, ritkítják a járatok követését, de akár egész viszonylatokat is megszüntethetnek.

Láthatáron a HKX

Úgy tűnik, lassan csak lesz valami a Hamburg és Köln közötti távolsági vonatközlekedést már jó ideje ígérő, ám az indulást folyamatosan halasztgató HKX szolgáltatásából. Legalábbis az első gép már megvan egyértelmű jelzésekkel, hogy ez bizony az új szolgáltató gépe lehet.

Újabb Werbe készül

Tovább bővül az osztrák Werbelok-flotta – a Railjet-szerelvény után ismét egy „szóló” Taurus lesz a reklámozó. A bahnforum.info oldalon megjelentek szerint hamarosan bemutatják a nagyközönségnek is az ÖBB új reklámmozdonyát. Ezúttal a 1116 138-as népszerűsíti az idén ötven éves katonai sportegyesületeket. A mozdony bemutatója június 28-án lesz a bécsi Praterstern pályaudvaron. Kép a hajtás után.

Nemzetközi kampány

Úgy tűnik, hogy a MÁV-csoport kocsitisztasági kampánya legalább a szlogenek szintjén nemzetközi sikert ért el – ha már a járművek állapotán nem látszik az igyekezet. A MÁV-START egyik kocsija ugyanis nem feltétlenül az átlagtól rosszabb állapotával érdemelte ki a RegionalBahn Dagonya-díját. Hogy miről is van szó? Rögvest elmondjuk!

2012. 06. 27.

A Keleti tíz éve

Furcsa arra gondolni, hogy nem egy tíz esztendővel ezelőtt készült felvétel ma már kuriózumnak számít. Pedig ez így van: a 2002 nyarán a Keleti pályaudvaron akkor dokumentum jelleggel készített képek mára értékes kordokumentumokká lettek. E felvételek közül válogattunk.

Vectron: engedélyezve

Megkapta az első, végleges típusengedélyét a Siemens új mozdonytípusa, a Vectron. Az engedélyező a román hatóság volt – Európában elsőként. Ideiglenes engedélyből persze már számtalannal bír a Lengyelországban tartampróbán résztvevő járműtípus.

2012. 06. 26.

Keleti kényelem

Bár a nyár most kicsit visszavett a tempóból, érdemes megmutatni, hogy a MÁV-csoport hogyan (nem) készült a hőségre. A főváros egyik legforgalmasabb pontján, a Keleti pályaudvaron néztünk körbe. Hogy mit láttunk? Nos, finoman szólva is lehangoló...

Épülő vágányok

Csendben, különösebb médiafelhajtás nélkül épül két villamosvonal Bécsben. A szomszéd fővárosban a 26-os villamos asperni hosszabbítása és a 25-ös vonalának új nyomvonala csendben, de biztosan épül.

Elbúcsúzott a troli

Elbúcsúzott az eberswaldeiektől az utolsó MAN/ÖAF Gräf & Stift NGE 152 M17 típusú trolibusz. Ahogy arról tegnap beszámoltunk: a 011-es pályaszámú kocsi tizenkilenc év után tett búcsúkört a Berlin melletti városban.

Ősszel kerülhet a kormány elé a repülőtéri gyorsvasút terve

Ősszel kerülhet a kormány elé a főváros központjából a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő gyorsvasútról szóló előterjesztés. Két elképzelést is kidolgoznak részletesen az elő-megvalósíthatósági tanulmányon, amelyen a China Railway Construction Corporation (CRCC) építőipari cég mérnökei dolgoznak, a beruházás 40-80 milliárd forintba kerülhet – közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.

2012. 06. 25.

Búcsúzik a trolibusz

Elindult utolsó menetrend szerinti útjára a Barnimer Busgesselschaft utolsó MAN/ÖAF Gräf & Stift trolibusza. A 011-es pályaszámú kocsi 12:36-kor indult a Nordend végállomásról és két kört tesz a városban, oldalán az „Eberswalde grüßt Budapest”, azaz az „Eberswalde üdvözli Budapestet” felirattal.

Rákosi barkács

Rákos állomás hihetetlenül nagy forgalmat bonyolít le a budapesti elővárosban. Itt ágazik el a hatvani és az újszászi vonal – csúcsidőszakban sokszor egy-egy irányban öt percenként közlekednek a vonatok. Emiatt pedig igencsak kényes dolog hozzányúlni a pályához, de bizony időről időre szükségessé válik – mint az elmúlt hétvégén.

Twittelő gyorsvasút

E sorok megjelenésekor indul el a berlini gyorsvasút hivatalos twitter-csatornája. A népszerű közösségi oldalon az S-Bahn Berlin GmbH egy meglévő, vasútbarátok által üzemeltetett csatornát vesz át.

2012. 06. 23.

Kiégett a Síntrabant

Kiégett egy gyorsvasúti szerelvény mozdonya Essen mellett szombaton délután. A 143-as sorozatú mozdonyból és a Ruhr-vidékre olyannyira jellemző x-Wagenekből összeállított szerelvény gépe kapott lángra Kettwignél. A tüzet a tűzoltók fékezték meg, a mozdonyvezető megsérült.

2012. 06. 21.

Német kanyar

Nem régen mutatták be az ÖBB legújabb „Werbelokját”, az 1116 249-est. Ráadásul nem csak egy mozdony, hanem a hozzá tartozó, 49-es számú Railjet-szerelvény is megkapta új ruháját: az idén 175 éves osztrák vasútra emlékezetet a szerelvény az osztrák szövetségi lobogót bemutatva.

Rájuk szakad a plafon

Különös látvány fogadta a hétfő reggeli csúcsforgalomban a Wien Mitte állomáson megforduló utasokat - a 2. és 3. vágány között némi törmelék, a plafonon pedig folytonossági hiány a vakolatban...

2012. 06. 20.

Beázott a metróállomás

Átlagos nyári zivatar söpört végig Bajorország déli felén. Az esőből kapott jócskán a főváros, München is. A zuhé nyomán azonban ott is tócsákra bukkantak az emberek, ahol nem is számítottak rá.

M VIII: Irány Cinkota!

Ahogy megírtuk nemrégiben, előhozták a szentendrei múzeumból az M VIII-as motorkocsit és a P XV-ös pótkocsit. Jól sejtettük, hogy hamarosan átkerül Cinkotára, ahol rendbe teszik a járművet, így ismét üzemképes lehet a budapesti HÉV utolsó M VIII-as motorkocsija. A keddi szállítást Bedenek József követte fényképezőgépével.

2012. 06. 19.

Az S-Bahn kiadó

Ha az S-Bahn a DB AG szerint nem is eladó, akkor a város részéről kiadó. A berlini szenátus végre döntött: az SPD korábbi tiltakozása ellenére is kiírja a 2017-től érvényes üzemeltetési szerződésre vonatkozó pályázatot – közölte Klaus Wowereit a német főváros kormányzó főpolgármestere és Michael Müller, a városi közlekedésért felelős szenátor.

Amikor az újság vezeti a vonatot

A New York-i közlekedési vállalat, az MTA vasúti tagvállalata, a Metro North múlt héten elbocsátotta egyik járművezetőjét, aki egy videofelvétel szerint újságot olvasott és mobiltelefont használt vezetés közben. A meghökkentő felvétel nyilvánosságra is került, kattintsanak a részletekért!

2012. 06. 18.

Búcsú a Pumáktól

Kísérletként indult több mint félszáz, egykoron a DR számára épített Bmh-sorozatú kocsi felújításaként a PUmA-kocsik karrierje. A járművek alig tizenöt éve szolgálnak, de a kis sorozat nehézkes karbantartása miatt alighanem szépen lassan kikopnak a német vasút flottájából.

2012. 06. 17.

Késések a 100-as vonalon

Nem csak Bajorországban borult fel a vasút menetrend, hanem a Budapest - Szolnok - Debrecen - Záhony vonalon is. Először Vecsés és Üllő között szakadt a felsővezeték, majd, mivel a baj nem jár egyedül, Karcag és Püspökladány között meghibásodott a biztosítóberendezés. A helyzet késő estére sem javult, sőt!

Üzemzavar és zárlat a korridorvonalon

Vasárnap napközben üzemzavar miatt órákig fennakadások voltak a Rosenheim térségében, illetve a Salzburg - Rosenheim - Wörgl "korridorvonalon". A rend 17 óra után kezdett helyreállni...

2012. 06. 16.

Indul a nyár!

E sorok megjelenésekor már régen életbe lépett a nyári menetrend. Az iskolai szünet beköszöntével sokan kerekednek fel és pihenik ki az elmúlt hónapok fáradalmait például a Balatonnál. A tipikus balatoni forgalom azonban Budapest-központú. De nem csak innen, hanem az ország nyugati végéből is indulnak ám vonatok a magyar tengerhez!

Szolgálati közlemény – Nyári menetrend

A RegionalBahn oldalain életbe lép a nyári menetrend. Ennek következtében az elkövetkező napokban a megszokottól eltérő ritmusban és mértékben frissül az oldal. Olvasóinknak is kívánunk jó pihenést és hamarosan feltöltődve, újabb tartalmas írásokkal örvendeztethetjük meg látogatóinkat.

2012. 06. 15.

Mocskos IMF – cáfolják, tehát igaz?

A lassan, de biztosan kezdődő uborkaszezonba robbant be a hír, illetve videó: nem visszaállítanak, hanem felszámolnak, és nem koncepció, hanem bűnbak (IMF) kell. Egy-két részletet a média is felkapott, de tekintsük át részleteiben a videón elhangzottakat!

Mérföldkő Budapesten

Negyed tizenkettő előtt egy perccel indul el első menetrend szerinti útjára a Budapestre érkezett MAN/ÖAF Gräf & Stift trolibusz. Az Eberswaldéból használtan beszerzett jármű korszakalkotó a budapesti trolibuszhálózaton: az első alacsonypadlós csuklós kocsi, amely rendszeresen részt vesz a forgalomban. További társai hamarosan követik.

Jön az új troli!

E sorok megjelenésével egyidőben mutatja be a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV a főváros új trolibuszát. Az Ebreswaldéból használtan vásárolt MAN/ÖAF Gräf & Stift NGE 152 M17/M18 típusú kocsik első példánya, a 350-es pályaszámú jármű szolgálatba állhat.

A szárazföldön a nagydízel

Megérkezett a kontinensre a Floyd új dízelmozdonya. Az első magyar Class 56-os tegnap érkezett Cuxhavenbe – tudatta a mozdony új üzemeltetője.

S85: úgy volt, hogy lesz – de mégsem

Bár úgy volt, hogy a kis menetrendváltással, június első felében beindul az utolsó felfüggesztett berlini gyorsvasúti viszonylat, most mégis úgy tűnik, hogy egy darabig nem lesz S85-ös.

2012. 06. 14.

Gumikeréken a ČD ellen

Miközben úgy néz ki, hogy az államvasutat kihagyja a DB AG a német-cseh együttműködésből, láthatóan szövetkezik a feltörekvő magántársasággal, a RegioJettel. Erre a legjobb példa az új, München és Prága közötti buszjárat.

Együtt utaznak

Különös páros próbázott nemrégiben Berlin mellett, a Berlin és Jüterbog közötti vasútvonalon. Egy magaspadlós és egy alacsonypadlós gyorsvasúti szerelvény tett egy próbakört. Mindkettőt egy cég gyártotta, így talán annyira nem is meglepő, hogy együttműködtek a szerelvények.

Visszatér az M VIII-as?

Valami történik Szentendrén, pontosabban történt. A HÉV-állomás melletti múzeum egyik becses kiállítási darabját, az M VIII-as motorkocsit és a P XV-os pótkocsit ugyanis kihozták a kiállítási területről – legutóbb az állomás szélső vágányán pihent.

2012. 06. 13.

Mégsem telepít üzemet Martfűre a Stadler

Levélben tájékoztatta Martfű polgármesterét a Stadler Rail AG vezetése arról, hogy mégsem telepít üzemet a városba. Bíztató, számos új munkahely létrehozására irányuló, a cég és az önkormányzat között az elmúlt nyár végén kezdődött tárgyalássorozat zárult le ezzel a nem várt, kedvezőtlen végkifejlettel – olvasható Martfű internetes honlapján.

Kávé- és snack-automaták kerülnek a GYSEV-vonatokra

Kávé és szendvics automatákkal szereli fel vasúti kocsijait a GYSEV. A fejlesztés az összes kocsit érinti, így az IC-k, valamint a gyors-, és személyvonatok utasai is komfortosabb körülmények között érhetik el úti céljukat a jövőben. Igaz, nem az összes vonat összes kocsiját, hanem egyelőre csak hármat.

Az igazi Rheingold

A Rheingoldot sokan ismerik: a vörös-krém színű vonat nem egyszer járt Magyarországon is. Azonban az igazi, első modern Rheingold nem ez az ismert vonat.

Tovább zöldülhet a Dunántúl

Támogatja a miniszterelnök, hogy az osztrák-magyar vasúti vegyesvállalat, a GYSEV nem túl nagy ütemben, de folyamatosan vehessen át vasútvonalakat a MÁV-tól.

Előnyt a tehernek!

A Gotthardbahn hetekig zárva lesz még a közelmúltban történt hegyomlás nyomán. Svájc egyik fontos észak-déli tranzit-útvonala helyett a Brennerre és a Lötschbergbahnra, valamint a Simplon-alagútra további nyomás nehezedik, hiszen a lezárt vasútvonal forgalmát ezekre a vonalakra terelik át. Szakértők azt javasolják: a svájci vonalon részesítsék előnyben a tehervonatokat.

2012. 06. 12.

Ünnepi Railjet

Idén 175 éves az osztrák vasút. Bár a hatalmas járműkiállítások és -parádék a már a múltba vesztek, de szerény módon, mégis készül az ÖBB a jeles alkalomra. A megannyi múzeumi rendezvény mellett egy igazi meglepetéssel rukkoltak elő: az első „Werbe-Railjet” is sínre került.

Villamosbalesetek Essenben

Súlyos villamosbaleset történt a Ruhr-vidéken, Essenben. Három szerelvény ütközött össze. Huszonnyolc utas és két villamosvezető sérült meg.

Nem a pályázatra

A berlini városvezetés koalíciós partnerei közötti nézeteltéréseknek lehet, hogy az S-Bahn-pályázat issza meg a levét. Az SPD egyértelmű nemmel válaszol arra, hogy kiírják-e a Ringbahn és a csatlakozó hálózat üzemeltetési pályázatot?

Titkolja a wifit a MÁV

Nemrégiben tudatta a MÁV-csoport, hogy tovább bővíti mobilinternet-szolgáltatását. Az eddig csak a harmadik generációs IC-kocsikban elérhető lehetőség hamarosan közel ezer vasúti járműben jelenhet meg.

2012. 06. 11.

Cáfolja az NFM a vasúti mellékvonalak bezárását

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (MFM) határozottan cáfolja azokat a valótlan állításokat, amelyek szerint a tárca a korábban megnyitott vasúti mellékvonalak bezárását tervezi – közölte a minisztérium hétfőn.

Elbocsátották a szakszervezetis videó egyik szereplőjét

Elbocsátották a Közlekedéstudományi Intézetnek (KTI) azt a munkatársát, aki egy vasúti szakszervezeti egyeztetésen a vonalbezárások lehetőségéről beszélt, valamint azt mondta, hogy azt egy államtitkár szerint azt az IMF-re lehet majd kenni. A pénteki megbeszélésről készült videót a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) tette közzé.

HSB: itt a vég?

A Harz-hegységben működő kisvasút idén ünnepli 125. születésnapját. De van aki arra figyelmeztet: lehet, hogy ez lesz az utolsó évforduló, ugyanis az üzemeltető Harzer Schmalspurbahnen kritikus pénzügyi helyzetben van.

Rákoshegy – valami elindult?

Lassan két hete már, hogy olvasóinkat sokkoltuk a Rákoshegy állomás állapotát bemutató írásunkkal. Az írásunk megjelenése utáni héten – bár riportunkat sokan olvasták – még nem változott semmi. Most azonban igen: talán azt is mondhatjuk, hogy valami elkezdődött. Legalábbis reméljük.

2012. 06. 09.

Rákenjük az IMF-re!

Amikor az IMF tárgyalások beindulnak, és azt lehet mondani, hogy igen, az IMF az egy büdös, mocskos karvalytőke, azt erőltette ránk, hogy be kell zárni a mellékvonalakat” – mondta a minap egy, a közlekedést is felügyelő fejlesztési minisztériumi munkatárs. Tényleg csak arra várunk, hogy indok legyen a vonalbezárásokra?

A sógorék fényei

Cikksorozatunk mostani a részében a hazaihoz közelebbi vizekre evezünk és megvizsgáljuk, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) milyen (fény)jelzőket használ, ezek milyen múltra tekintenek vissza, illetve milyen jellegzetességeket mutatnak. Bízunk benne, hogy a téma – Ausztria közelsége miatt is – kifejezetten sokak számára lehet érdekes.

Elkészült a Szeged–Hódmezővásárhely tramtrain megvalósíthatósági tanulmánya

Elkészült a Szeged és Hódmezővásárhely belvárosát közvetlenül összekapcsoló, a nagyvasúti és a villamospályát is használó tramtrain megvalósíthatósági tanulmánya.

2012. 06. 08.

Nagy pusztai villamosok

A nyári menetrend közeledtével ismét változnak a szerelvényfordulók is. Újdonság, hogy a Stadlertől beszerzett hatvan FLIRT felségterülete tovább bővül: a hétvégétől szombaton és vasárnap Hatvan és Szolnok között is a Nagy Piros Villamos, azaz NPV néven is emlegetett motorvonatok járnak majd.

Munkába állt a hibrid monstrum

Munkába álltak a Bombardier ALP45DP sorozatú gépei a New Jersey Transit kötelékében. De miért is van szüksége a tisztán villamosított vagy dízeles vonalakat üzemeltető cégnek a saját dízelmotorral és felsővezetékes üzemhez szükséges berendezésekkel is rendelkező gépekre?

Fokozatosan megszűnnek a keskeny nyomközű vonalak Békés megyében

Évek óta napirenden van a kisforgalmú, kihasználatlan, elavult, gazdaságtalan, egyes várasok, falvak fejlődését akadályozó keskeny nyomközű vasutak felszámolása. Ez a kérdés néhány évig még napirenden is marad. A vasút, az országgyűlés által 1968-ban elfogadott közlekedéspolitikai koncepció szellemében az utóbbi időben igyekszik meggyorsítani a feleslegessé vált gazdasági vasutak megszűntetét, hogy ezek személy- és áruszállítását a korszerűbb, gyorsabb, gazdaságosabb közúti forgalomnak adhassák át.

2012. 06. 07.

Úton a nagydízel

A Floyd új dízelmozdonyainak első példánya elindult Magyarország felé. Az egykori 56101-est szállító trélerrel az A50-es autópályán Derby mellett találkoztak, amint Burtonből Imminghambe tartott, ahol majd behajózzák a gépet és végül Hamburgból a Floyd konténervonatával érkezik meg új otthonába. Képek a hajtás után.

Varsói forgatag

Lengyel-magyar két jó barát – tartja a mondás. Mégis meglehetősen keveset hallunk a lengyel vasutakról. Azonban a hamarosan kezdődő lengyel-ukrán közös rendezésű labdarúgó EB miatt érdemes beszélni a PKP-ról. Sőt, meg is mutatjuk a lengyelek új (vagy régi?) ötletét a résztvevő nemzeteket és a játékok helyszíneit népszerűsítő mozdonyokat.

Lesz vonat – VOLT-vonat

Ahogy az elmúlt években, úgy idén is lesz a soproni VOLT-fesztivál idején különvonat Budapestről Sopronba. A GYSEV közzétette a vonatok menetrendjét is, amelyek megállás nélkül teszik meg a Kelenföld és Sopron közötti távolságot. A vonatban Schlierenwagenek lesznek és a tervek szerint Werbelok is kerülhet a szerelvény élére.

2012. 06. 06.

Talján balhé

Kisiklott egy tehervonat több kocsija az olaszországi Brixen állomásán szerdán dél körül. A dél-tiroli településen a balesetben ketten megsérültek. Az anyagi kár jelentős. A baleset miatt a Brenner-hágóra vezető vasútvonalat órákra le kellett zárni.

Hetekig zárva lesz a Gotthard

A hírek szerint immáron nem csak három napig, hanem hetekig zárva lehet a Gotthadbahn, Svájc egyik legfontosabb tranzit-vasútvonala. Mint arról hírt adtunk: kedden délelőtt földomlás miatt kellett lezárni a pályát Göschenen térségében.

Volt egyszer egy 13-as villamos

Még tavaly elkészült a bécsi 13A busz kiváltására tervezett villamosvonal megvalósíthatósági tanulmánya, amelyet nemrégiben nyilvánosságra is hoztak. A RegionalBahn már összefoglalta a fontosabb tudnivalókat a majdani villamosvonal kapcsán a közelmúltban. Azonban azt csak félmondatokkal említettük, hogy ott bizony régen is villamos járt. Az egykori 13-as villamost most a Wiener Linien archívumából származó képekkel idézzük meg.

Rákoshegy – egykor

A napokban riogattuk olvasóinkat a rákoshegyi állomáson minap készült felvételeinkkel. Az állapotok valóban balkániak, de hát a MÁV-csoportot ez a legkevésbé sem zavarta. De ez nem volt azért mindig így! A 2000-es évek elején, egészen pontosan 2002-ben, a Rákos–Rákoshegy állomásköz felújításához kapcsolódóan épült át a vasútállomás, ekkor nyerte el mai – immáron meglehetősen leharcolt – formáját a peron.

Monori ingák: lemondva

Szerda reggel nem közlekednek a Budapest és Monor közötti helyi vonatok, mert tegnap este kisiklott egy Bobó Kőbánya-tehernél. A mozdonyt már visszaemelték a pályára, de a sínek helyreállítása még eltart egy ideig.

2012. 06. 05.

Újra tolhatják – de mikor?

Bennfentesek szerint hamarosan újra közlekedhetnek halberstadti kocsikból kiállított ingavonatok. Azonban nem csak tisztán „Halbi” stokkokról van szó, hanem egyre többen feszegetik a kérdést, miszerint az ilyen kocsikkal közlekedő IC-ket is lehetne tolni. Az első bevetés azonban még várat magára egy ideig, feladat bőséggel akad az üzem újraindításáig.

Zárva a Gotthard

Földomlás miatt lezárták a svájci Gotthardbahnt. Az SBB közlése szerint Erstfeld és Göschenen között teljes vágányzárat rendeltek el az ország egyik legfontosabb vasútvonalán – az elsődleges becslések szerint ez így marad legalább három napig.

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.